Na Euro zarobili ponad 30 mln zł

Właściciel Polsatu Zygmunt Solorz-Żak zarobił już 32 mln zł dzięki reklamom związanym z Euro 2008. Zakup samej licencji na transmisje kosztował ok. 51 mln zł.

Właściciel Polsatu Zygmunt Solorz-Żak zarobił już 32 mln zł dzięki reklamom związanym z Euro 2008. Zakup samej licencji na transmisje kosztował ok. 51 mln zł.

Po siedmiu dniach mistrzostw Zygmunt Solorz-Żak, właściciel Polsatu i Polsatu Sport Extra, zebrał już z reklam związanych z Euro 2008 32 mln zł (brutto bez uwzględnienia rabatów). Najhojniej firmy wydawały pieniądze podczas meczów Polaków. Pod- czas przegranego spotkania z Niemcami przeznaczyli na reklamę 8,4 mln zł, podczas zakończonego remisem spotkania z gospodarzami Austriakami - wokół meczu ukazały się reklamy o łącznej wartości 7,3 mln zł - oszacował AGB Nielsen Media Research, firma zajmująca się badaniem rynku telewizyjnego.

Reklama



Wciąż jednak to za mało, aby właścicielowi Polsatu zwróciły się koszty licencji, jaką kupił na pokazywanie meczów mistrzostw. Kwota, jaką zapłacił, wyniosła około 15 mln euro, czyli około 51 mln zł. Kwota, jaką dotychczas zostawili w sumie w Polsacie wszyscy reklamodawcy, po odliczeniu około 40 proc. rabatów, jakie przyznają stacje telewizyjne, wynosi więc realnie około 19-20 mln zł.



Michał Fura

Gazeta Prawna
Dowiedz się więcej na temat: właściciel | EURO 2008
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »