Napster się nie poddaje

Adwokaci firmy internetowej Napster, zajmującej się dystrybucją muzyki przez Internet wnieśli w czwartek apelację od wyroku sądu federalnego, nakazującego wstrzymanie jej działalności i pośrednictwa w wymianie nagrań muzycznych.

Adwokaci firmy internetowej Napster, zajmującej się dystrybucją muzyki
przez Internet wnieśli w czwartek apelację od wyroku sądu federalnego,
nakazującego wstrzymanie jej działalności i pośrednictwa w wymianie nagrań
muzycznych.

Napster został oskarżony o popieranie piractwa i

nieprzestrzeganie praw autorskich. Firma za pośrednictwem Internetu umożliwiała

przegrywanie utworów muzycznych bez żadnych opłat. Sprawę przeciwko firmie

skierowały do sądu koncerny muzyczne. Przedstawiciele amerykańskiego przemysłu

muzycznego stwierdzili, że działalność Napstera naraziła ich w ciągu ostatniego

półrocza na straty w wysokości 300 milionów dolarów. Decyzja o wstrzymaniu

dystrybucji muzyki zacznie obowiązywać jutro - o ile nie uchyli jej sąd

apelacyjny.

Reklama

"Chociaż stanowczo nie zgadzamy się z decyzją Sądu, respektujemy

ją i rozumiemy podstawy jej wydania. Mamy zamiar się do niej zastosować" - powiedział Hank

Barry - przedstawiciel Napstera

Zgodnie z orzeczeniem sędziny federalnej

Marilyn Hall Patel, zakaz ma moc prawną od soboty. Wniosek apelacyjny ma

być rozpatrywany przez trzyosobowy skład sędziowski.

Zaraz po wydaniu orzeczenia przez Patel, internauci zaczęli ścigać się,

aby zdążyć skopiować z Internetu jak największą liczbę utworów muzycznych

przed wejściem w życie sądowego zakazu. Według szacunków, do końca tego

roku z usług Napstera mogło korzystać 70 milionów ludzi na całym świecie.

Amerykańskie Stowarzyszenie Przemysłu Muzycznego argumentuje, że Napster

popiera "nieopanowany, nielegalny jarmark w sieci". Z kolei obrońcy

firmy uważają, że jej działaność to nic innego jak internetowa odmiana

wolnej wymiany muzyki na płytach CD lub taśmach między przyjaciółmi.

Firma Napster pozwala użytkownikom na darmową wymianę i kopiowanie utworów

muzycznych w cyfrowej jakości. Od początku tego roku 20 milionów użytkowników

skopiowało setki milionów nagrań muzycznych.

RMF FM
Dowiedz się więcej na temat: firmy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »