Reklama

Narodowy, najlepszy, najpopularniejszy

Inwestycje związane z przygotowaniami do mistrzostw Europy w piłce nożnej były szeroko dyskutowane w mediach. Najbardziej skrajne emocje wyzwalała jednak budowa czterech sportowych aren. Czy słusznie?

Od miesięcy stadiony pozostawały w centrum zainteresowania mediów, będąc jednym z najpopularniejszych tematów omawianych w kontekście Euro 2012. Perypetie związane z ich powstawaniem na bieżąco śledziły główne tytuły prasowe, portale internetowe oraz serwisy radiowe i telewizyjne. Co ważne, w końcowym etapie prac uwadze środków masowego przekazu nie uszły również doniesienia o dowodach uznania dla zastosowanych rozwiązań architektonicznych.

Stadion Narodowy zwyciężył w dwóch spośród pięciu kategorii w rozdaniu nagród architektonicznych podczas Światowego Kongresu Stadionów w Katarze. Polska arena zdobyła także dwie nagrody w konkursie organizowanym przez Central and Eastern European Real Estate Quality Awards.

Z badania PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wynika, że Stadion Narodowy okazał się najczęściej wymienianym spośród czterech budowanych czy modernizowanych obiektów na Euro w Polsce, również dlatego, że inwestycja ta sprawiała najwięcej problemów. Warszawska arena mocno zdystansowała pozostałe stadiony. W okresie od stycznia do maja uzyskała przeszło 34 tys. informacji, co dało jej prawie trzykrotną przewagę w mediach nad obiektem we Wrocławiu (11,5 tys.) i blisko czterokrotną nad stadionami w Gdańsku (8,7 tys.) i Poznaniu (7,5 tys.).

Najwięcej, bo aż ponad 13 tys. publikacji odnotowano w lutym 2012 r., co związane było z m.in. ze sprawą horrendalnych premii, jakie miał otrzymać zarząd Narodowego Centrum Sportu, pierwszym oficjalnym sprawdzianem warszawskiej areny, czyli meczem Polska - Portugalia, oraz podsumowaniami stanu zaawansowania przygotowań na 100 dni przed wydarzeniem. To liczba, której nie osiągnął żaden z pozostałych trzech obiektów w podsumowaniach obecności w mediach od stycznia do maja br.

Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Najbardziej aktywne w przypadku każdego ze stadionów były media internetowe. W podsumowaniu publikacji tylko o obiekcie w Gdańsku udział prasy i RTV był podobny. O pozostałych trzech stadionach znacznie częściej informowały stacje radiowe i telewizyjne niż prasa.

Największy boom medialny czekał stadiony jednak w czerwcu. Z analizy wynika, że w pierwszej połowie miesiąca w przypadku obiektów w Warszawie i Wrocławiu przekroczony został pułap połowy liczby informacji odnotowanych w okresie od stycznia do maja br. (odpowiednio 18,4 tys. i 6,1 tys.).

O stadionach w Gdańsku i Poznaniu opublikowano podobną liczę materiałów - ponad 3,2 tys. W podsumowaniu czterech aren najwięcej z medialnego tortu przypadło w udziale stadionowi warszawskiemu - prawie 60 proc. Trzy razy rzadziej publikowano materiały o obiekcie wrocławskim. Po 10 proc. udziału zanotowały stadiony w Gdańsku i Poznaniu.

Dla Stadionu Narodowego najbardziej medialne były dwa wydarzenia: rozpoczęcie mistrzostw 8 czerwca oraz mecz Polska - Rosja, który zaowocował zarówno 12, jak i 13 czerwca większą liczbą publikacji niż otwarcie turnieju. W obu przypadkach dzienna liczba informacji w sieci sięgała 2 tysięcy.

Opr. MD

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »