Netflix może podnieść w tym roku ceny. Wymowny komentarz szefa platformy

Netflix może podnieść ceny w tym roku - twierdzą analitycy globalnej firmy finansowej UBS Securities, przywołując w tym kontekście wyniki finansowe firmy, a także słowa jednego z prezesów platformy streamingowej. Tym razem podwyżki mogą dotknąć także polskich użytkowników Netfliksa. Skąd takie przypuszczenia?

Netflix podniesie w tym roku ceny - napisał John Hodulik i jego zespół z UBS Securities w nocie datowanej na 27 lutego. Eksperci oceniają, że taki ruch - w połączeniu ze wzrostem przychodów z subskrypcji Netfliksa z reklamami, a także silnym przyrostem użytkowników - pozwoli platformie zwiększyć łączne przychody o 15 proc. w 2024 r. Dla porównania, tempo wzrostu przychodów Netfliksa w 2023 r. wyniosło 7 proc. 

W październiku ubiegłego roku Netflix podniósł cenę planu podstawowego dla klientów w USA z 9,99 dolarów do 11,99 dolarów miesięcznie. Podwyżki wprowadzono także w Wielkiej Brytanii i Francji. 

Reklama

O ile firma nie mówiła wprost o planach podwyżek w 2024 r., to Greg Peters - jeden z dwóch dyrektorów generalnych Netflixa (dzieli się najważniejszą funkcją w firmie z Tedem Sarandosem) - na ostatniej konferencji wynikowej mówił o "powrocie do standardowego podejścia" firmy do kwestii podnoszenia cen abonamentu

Netflix "poprosi", by subskrybenci płacili "nieco więcej"

Peters dodał, że Netflix zamierza monitorować sytuację na innych rynkach, aby precyzyjnie zidentyfikować w moment, w którym jakość dostarczanych treści uzasadni "poproszenie" subskrybentów o to, aby ci płacili "nieco więcej" - wszystko oczywiście po to, by platforma dalej mogła inwestować w "świetne filmy i seriale". Oznacza to, że Netflix będzie przyglądał się też innym krajom, w których platforma jest dostępna. Niewykluczone więc, że polskich użytkowników nie ominą tym razem podwyżki.

Wyniki Netfliksa w czwartym kwartale 2023 roku okazały się imponujące. W ciągu trzech ostatnich miesięcy platforma pozyskała 13,1 mln nowych abonentów, pobijając własną prognozę zakładającą wzrost o ok. 9 mln. 

W całym 2023 roku Netfliksowi przybyło ok. 30 mln subskrybentów. Firma ma obecnie 260,8 miliona płatnych abonentów - to nowy rekord w jej historii. Przychody Netfliksa wzrosły o 12,5 proc. rdr w IV kwartale 2023 r., do 8,83 mld dolarów, przebijając oczekiwania rynku na poziomie 8,71 mld dolarów. Zysk na akcję wyniósł 2,11 dolara - nieco poniżej oczekiwań analityków (średnia prognoza 2,22 dolara).

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Netflix | opłaty | ceny
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »