Nie daj się oskubać

Polacy coraz chętniej korzystają z pomocy rzeczników konsumentów - w 2006 roku udzielili oni ponad 170 tys. porad i informacji. Mimo to prawie połowa badanych przez TNS OBOP ma problem ze wskazaniem organizacji albo instytucji zajmującej się ochroną konsumentów.

Dlatego już po raz trzeci Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi kampanię, która ma na celu zwiększenie świadomości konsumentów w zakresie ich praw i możliwości obrony przez rzeczników konsumentów.

Od 1 do 15 grudnia bilbordy z hasłem Nie daj się oskubać, promujące instytucję rzecznika konsumentów, można spotkać w 48 miastach i aglomeracjach w całej Polsce. Natomiast od 15 do 31 grudnia emitowany będzie również spot telewizyjny.

Ponad 360 powiatowych i miejskich rzeczników konsumentów w całym kraju udziela porad prawnych, pomaga w mediacjach z przedsiębiorcą albo w walce o prawa konsumenckie w sądzie. Bezpłatne informacje udzielane są telefonicznie, pocztą elektroniczną bądź bezpośrednio w biurze rzecznika. W ubiegłym roku konsumenci najczęściej zgłaszali się po pomoc, kiedy mieli problem z egzekwowaniem prawa do reklamacji i gwarancji, a także w przypadku umów o usługi telekomunikacyjne, budowlane i remontowe oraz z operatorami telewizji kablowej i cyfrowej. Ponad 32 tys. razy rzecznicy występowali do przedsiębiorców i w większości przypadków mediacje kończyły się pozytywnym załatwieniem sprawy dla konsumenta.

Reklama

Adres i telefon swojego rzecznika znajdziesz w Starostwie Powiatowym lub Urzędzie Miasta, a także na stronie internetowej UOKiK.

mz

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: deta | danie | Dana | TNS OBOP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »