Niemiecki gigant będzie produkował samochody w Polsce. Rusza budowa fabryki
W Jaworze na Dolnym Śląsku będą produkowane lekkie samochody dostawcze przez koncern Mercedes-Benz Vans. W środę na terenie przekształcanej i rozbudowywanej fabryki produkującej silniki i baterie wbito symboliczne łopaty pod budowę nowego zakładu.
Budowę nowej fabryki symbolicznie zainaugurowano w środę w Jaworze, na terenie Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej "Invest Park". Zakład powstanie w bezpośrednim sąsiedztwie działającej od 2019 r. fabryki Mercedes-Benz Manufacturing Poland.
"Firma przekształca i dalej rozbudowuje istniejącą fabrykę silników i baterii Mercedes-Benz Manufacturing Poland, w której już od 2019 r. produkuje silniki, komponenty silników i baterie do samochodów z napędem hybrydowym. W ten sposób Mercedes-Benz Vans realizuje ogłoszoną wcześniej strategię zwiększania konkurencyjności przemysłowej poprzez rozszerzenie działalności produkcyjnej w Europie." - poinformowano w komunikacie.
- Dołączając do naszej globalnej sieci produkcyjnej w Europie, z zakładami w Niemczech i Hiszpanii, planowana w Polsce fabryka podkreśla ciągłą transformację, aby uczynić naszą sieć bardziej wydajną, elastyczną i ukierunkowaną na elektryczną przyszłość mobilności. Nowoczesne technologie zostaną wdrożone na liniach produkcyjnych, aby budować wysokiej jakości samochody dostawcze premium dla naszych klientów, w oparciu o architekturę VAN.EA - powiedział cytowany w komunikacie szef Mercedes-Benz Vans Operations Francesco Ciancia.
Sebastian Streuff, szef projektu Mercedes-Benz Vans w Jaworze wyjaśnił, że w ten sposób rozpoczyna się transformacja zakładu spółki w Jaworze.
- Świętując ten kamień milowy, chcielibyśmy podziękować władzom miasta i regionu oraz instytucjom za owocną współpracę. Z niecierpliwością czekamy na dalsze przyspieszenie rozwoju tego ważnego zakładu produkcyjnego - wskazał cytowany w komunikacie.
Spółka chce w ten sposób realizować strategię, która skupia się na elektromobilności. Zakłada się, że od 2026 roku wszystkie nowo opracowane średnie i duże samochody dostawcze Mercedes-Benz będą wykorzystywać "modułową, elastyczną i skalowalną" architekturę elektryczną, o której wspomniał Ciancia.