Nowa strategia Grupy Polsat Plus - bliżej klienta
Telekomunikacja, kontent i czysta energia to trzy filary, na których budować będzie swoją przyszłość Grupa Polsat Plus. Firma chce oferować niezawodną i szybką łączność, atrakcyjny i unikalny kontent, rozrywkę, tanią i czystą energię oraz inne usługi i towary dla domu oraz klientów indywidualnych i biznesowych - poinformowała spółka w opublikowanej w poniedziałek strategii. Grupa Polsat Plus chce budować kolejny filar swojej działalności oparty o tanią i czystą energetykę. Zmierza zainwestować około 5 mld zł, by dojść do 2026 roku do ok. 1000 MW zainstalowanej mocy produkcyjnej czystej energii. Planuje też wydać około 0,5 mld zł w budowę łańcucha wartości gospodarki opartej o wodór.
Spółka zapowiada wzrost przychodów z usług świadczonych klientom indywidualnym i biznesowym dzięki zwiększaniu liczby użytkowników oferowanych przez nią usług, a także zwiększaniu liczby usług kierowanych do pojedynczego odbiorcy.
Zakłada też wzrost przychodów z produkowanych i kupowanych treści wideo poprzez ich szeroką dystrybucję, w tym poszukiwanie nowych kanałów eksploatacji praw i utrzymanie udziału w oglądalności produkowanych kanałów.
- Tworzymy unikalne portfolio produktów i usług, które jest kierowane do baz klienckich poszczególnych firm wchodzących w skład naszej grupy. Właściwe wykorzystanie tego potencjału zarówno poprzez dosprzedaż pojedynczych produktów, jak i poprzez sprzedaż zintegrowanej oferty, może stopniowo zwiększać liczbę usług na indywidualnego użytkownika, podnosząc tym samym przychód od klienta, a jednocześnie przekładając się korzystnie na poziom satysfakcji naszych klientów - napisano w komunikacie.
Grupa Polsat Plus zapowiada poszerzanie portfolio produktów i usług w oparciu o projekty własne, jak też strategiczne alianse czy akwizycje. Upatruje dużego potencjału w usługach łączonych (telewizja, w tym model oparty o aplikacje online, internet mobilny, w tym oparty o technologię 5G, szybki internet stacjonarny o wysokiej przepustowości i usługi głosowe), ale widzi też szanse w dodatkowej sprzedaży innych usług, choćby czystej energii produkowanej z OZE, serwisów z treściami segmentu premium, usług rozrywkowych, produktów finansowych czy usług i rozwiązań dla domu.
Spółka podaje, że nadawane przez nią kanały telewizyjne mają ugruntowaną pozycję na polskim rynku telewizyjnym i cieszą się wysoką oglądalnością w grupie docelowej. W planach jest utrzymanie oglądalności na stabilnym poziomie i jak najszersza dystrybucja produkowanych i kupowanych przez firmę treści telewizyjnych, zarówno jeżeli chodzi o grupę odbiorców jak i technologię dostępu (naziemna, satelitarna, internetowa, mobilna). Firma cały czas inwestuje w nowe technologie, urządzenia i aplikacje.
Grupa Polsat Plus podjęła decyzję o budowie nowego, trzeciego filaru strategicznego, opartego o tanią i czystą energetykę. Chce mieć silną pozycję na rynku produkcji czystej energii, w szczególności ze słońca, wiatru, biomasy i termicznej obróbki odpadów oraz budować pełen łańcuch wartości gospodarki wodorowej. Popyt na czystą energię w Polsce będzie w kolejnych latach wykazywał silny trend wzrostowy wspierany przez politykę regulacyjną UE i rosnące zapotrzebowanie na energię elektryczną w efekcie rozwoju gospodarczego kraju.
Grupa w latach 2022-2026 chce zainwestować ok. 5 mld zł, by dojść do ok. 1000 MW zainstalowanej mocy produkcyjnej czystej energii oraz około 0,5 mld zł w budowę łańcucha wartości gospodarki opartej o wodór.
- Uważamy, że transformacja energetyczna Polski w kierunku czystej, zero- i niskoemisyjnej energii stanowi doskonały moment na wejście na ten perspektywiczny rynek nowych graczy i stwarza nowe możliwości rozwoju dla Grupy Polsat Plus. Wierzymy, że inwestycje w rozwój czystych, odnawialnych źródeł energii (...) mogą przynieść grupie, naszym interesariuszom oraz lokalnemu społeczeństwu realne korzyści zarówno ekonomiczne, jak i społeczne, w szczególności w postaci redukcji emisji gazów cieplarnianych - poinformowała spółka w komunikacie.
W planach jest zainstalowanie w latach 2022-2026 około 1000 MW mocy produkcyjnej w zakresie czystej energii. To, jak szacuje firma, miałoby przyczynić się do redukcji emisji gazów cieplarnianych o ponad 2 mln ton ekwiwalentu CO2 rocznie. Spółka rozważa też możliwości inwestowania w inne perspektywiczne źródła energii jak np. małe reaktory jądrowe (SMR).
Równolegle będzie analizować pojawiające się szanse rynkowe i okazje inwestycyjne, takie jak inwestycje w unikalne nieruchomości czy perspektywiczne przedsięwzięcia biznesowe, które mają potencjał wygenerowania wysokiej stopy zwrotu w średnim okresie.
- Uważamy, że stwarzają one korzystną szansę lokowania wolnych środków pieniężnych - poinformowała spółka.
Zarząd Cyfrowego Polsatu zamierza rekomendować w latach 2022-2024 wypłatę dywidendy w łącznej kwocie nie niższej niż 3 zł na akcję, czyli co najmniej po 1 zł na akcję z zysku netto za lata 2021-23.
Każdorazowo przy propozycjach podziału zysku za rok poprzedni będzie uwzględniany wynik netto, sytuacja finansowa i płynność grupy oraz jej zobowiązania i perspektywy. Nowa polityka dywidendowa ma obowiązywać od początku 2022 roku.