Nowe połączenie promowe ze Szwecją. W inauguracyjny rejs wypłynęło 500 pasażerów

W pierwszy rejs ze Świnoujścia do Ystad wypłynął nowy prom MF Varsovia, który wzbogacił flotę Polskiej Żeglugi Bałtyckiej Polferries. Na pokładzie znalazło się 500 pasażerów. Jest to największa jednostka tego armatora oraz pierwszy nowy statek od ponad dwóch dekad. Województwo zachodniopomorskie otrzymało tym samym nowe połączenie promowe ze Szwecją.

W sobotę około godz. 13:30 m/f Varsovia oficjalnie dołączyła do floty Polferries, rozpoczynając rejs ze Świnoujścia do Ystad. To najnowszy prom polskiego armatora odebrany 11 lipca z włoskiej stoczni Cantiere Navale Visentini pod Wenecją. 

Nowy prom do Szwecji. Na pokład wziął 500 pasażerów

Prom na pokład może zabrać maksymalnie tysiąc osób, w tym 60 członków załogi. W 230 kabinach pasażerskich jest 920 miejsc. Zaprojektowano też 107 tzw. pullman seats, czyli wygodnych foteli dla podróżujących bez wykupionej kajuty. W przestrzeni ładunkowej zmieści się 160 ciężarówek i ponad 200 samochodów osobowych. 

Reklama

Pierwszych pasażerów na pokładzie powitał w sobotę kapitan żeglugi wielkiej Wojciech Grajek. Dla podróżnych przygotowano upominki - pamiątkowe koszulki, kubki i wiatraki.

Nowe połączenie promowe ze Szwecją. Ile kosztuje bilet na prom Świnoujście-Ystad?

Varsovia wyszła w morze z kilkudziesięciominutowym opóźnieniem. Planowo miała wypłynąć o godz. 12:30. W Ystad powinna być ok. godz. 20:00. To największy prom z najdłuższą linią ładunkową, jaki kiedykolwiek operował we flocie Polferries, a także pierwszy zupełnie nowy od ponad 20 lat. Będzie obsługiwał linię Świnoujście - Ystad, stanowiąc tzw. wahadło dla promu Mazovia. 

Ile kosztuje bilet na prom Świnoujście-Ystad?

  • bilet na rejs ze Świnoujścia do Ystad dla czterech osób (miejsca w kabinie bez okna) i za samochód kosztuje ok. 830 zł;
  • dwie osoby podróżujące motocyklem mogą znaleźć ofertę za nieco ponad 300 zł (bez miejsc w kabinie);
  • są też promocje dla turystów z rowerami - za niespełna 165 zł można wykupić rejs w dwie strony. 

Polski armator będzie czarterował jednostkę przez 10 lat, zachowując prawo pierwokupu po sześciu latach jej eksploatacji. Umowa została podpisana i ogłoszona w 2022 r. 

Prom ma 216,2 m długości, 28,2 szerokości, zanurzenie 6,7 m i nośność 9386 ton. Jest to prom pasażersko-towarowy. Całkowita długość linii ładunkowej to 3775 m, w tym 2875 m dla ciężarówek. Auta osobowe przewożone są na górnych pokładach, gdzie jest strefa pasażerska z kabinami, częścią gastronomiczną (restauracja, bar), placem zabaw dla dzieci, sklepem i małym kasynem. 

Varsovia wypłynęła w pierwszy rejs z pasażerami

Varsovia wypłynęła 27 lipca w pierwszy rejs z pasażerami, ale w Ystad była już 22 lipca br., płynąc tam prosto z Włoch. Jolanta Kowalska z biura zarządu PŻB powiedziała PAP, że ten rekonesans służył zapoznaniu się z nowym nabrzeżem i podejściem do portu.

- W sobotę płyniemy w podwójnej obsadzie, bo załoga cały czas się szkoli. Uczymy się tego nowego promu - zapowiadała.

Flota Polferries to sześć promów: m/f Varsovia, m/f Nova Star, m/f Mazovia, m/f Wawel, m/f Cracovia i m/f Baltivia. Pływają między polskimi i szwedzkimi portami: Świnoujście-Ystad (dwa razy na dobę, w tę i z powrotem) oraz Gdańsk - Nynashämn (jedno połącznie na dobę). 

Na Bałtyku operuje też drugi polski armator Unity Line, spółka należąca do grupy kapitałowej PŻM. Dysponuje siedmioma promami, oferując przewozy pasażerskie i towarowe ze Świnoujścia do Ystad i Trelleborga w Szwecji.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Prom | Szwecja | rejs | statek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »