Odchudzanie legendy rynku

Aby zwiększyć sprzedaż i zainteresowanie reklamodawców, kultowy amerykański magazyn "Rolling Stone Magazine" rezygnuje ze swojego niestandardowego formatu.

Numer, który trafi do kiosków 17 października, nie będzie już wyróżniał się wśród innych tytułów dużym formatem - zapowiedzieli w poniedziałek przedstawiciele dwutygodnika. Do tej pory magazyn miał wymiary 25,4 cm na prawie 30 cm. Nowy format to 20,3 cm na 27,6 cm.

Reprezentanci wydawnictwa Wenner Media tłumaczą, że sprzedaż pojedynczych egzemplarzy w przeciągu pierwszych sześciu miesięcy 2008 roku spadła do prawie 116 tys. W tym samym okresie w roku 2007 sprzedawało się ich prawie 120 tys. Jako jedną z przyczyn podają problemy z odpowiednim wyeksponowaniem tak dużej okładki w punktach prasowych.

Reklama

Zmiana designu wiąże się także z możliwością poszerzenia magazynu o 16 do 20 stron redakcyjnych, co pozwoli na zwiększenie liczby reklam zajmujących całą stronę. W nowym formacie strony będą klejone, nie jak poprzednio zszywane. To ułatwi dodawanie materiałów reklamowych.

"Rolling Stone", który uchodzi za sztandarowe pismo o muzyce, filmie i modzie w Stanach Zjednoczonych, wydawany był w dużym formacie od czasu, gdy powstał w 1967 roku w San Francisco. Nazwa pisma odwołuje się do ducha czasów hippisowskich i jest fragmentem tytułu piosenki Boba Dylana "Like a Rolling Stone" - manifestu ideowego epoki.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: magazyn | legendy | Legend | odchudzanie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »