Onlinowe przyspieszenie

Rynek e-commerce na świecie rozwija się w bardzo dynamicznym w tempie kilkunastu procent w skali roku. Ten sektor gospodarki nie ucierpiał zbytnio na skutek spowolnienia gospodarczego wywołanego kryzysem.

Rynek e-commerce na świecie rozwija się w bardzo dynamicznym w tempie kilkunastu procent w skali roku. Ten sektor gospodarki nie ucierpiał zbytnio na skutek spowolnienia gospodarczego wywołanego kryzysem.

Aktualnie, gdy gospodarcza koniunktura uległa wyraźnej poprawie spółki prowadzące działalność w tym sektorze z optymizmem patrzą w przyszłość.

Polska w 2005 roku była na 8 miejscu w Europie pod względem wartości rynku e-commerce. Obroty wyniosły 1,1 mld euro i były o pół miliarda euro większe niż w 2004 r. Udział handlu internetowego za pośrednictwem sklepów internetowych i platform aukcyjnych wynosił wówczas ok. 1 proc. wartości handlu detalicznego w Polsce. W ciągu zaledwie kilku lat rynek e-commerce w Polsce zwiększył swoją wartość o kilkaset procent. Analitycy przewidują, że w ciągu najbliższych kilku lat wartość tego sektora gospodarki nadal będzie rosła w tempie kilkunastu procent, a udział e-commerce w handlu detalicznym zacznie zbliżać się do poziomu 3 proc.

Reklama

Rynek e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie, ponieważ transakcje dokonywane w sieci są bardzo atrakcyjne zarówno dla kupujących jak i sprzedających. Klienci zaopatrujący się w ten sposób mają szanse dokonać zakupów po przystępnych cenach, nieosiągalnych w konwencjonalnych sklepach. Firmy prowadzące sprzedaż za pośrednictwem Internetu mogą zaoferować tańsze ceny, gdyż unikają dodatkowych kosztów związanych z zatrudnieniem dużej ilości pracowników.

Równie istotne znaczenie ma systematyczna obniżka cen sprzętu komputerowego oraz jednoczesny wzrost poziomu zarobków sporej części potencjalnej klienteli. Z takim zjawiskiem mamy m.in. do czynienia w Polsce - mówi Krzysztof Seweryn, prezes zarządu InwazjiPC.

- Doceniamy potencjał rynku e-commerce w Polsce, ale mamy także świadomość, że ten sektor gospodarki ma bardzo dobre perspektywy wzrostu również w krajach o rozwiniętych gospodarkach.

Szczególnie zachęcająco, dla spółki, prezentuje się rynek handlu online w Niemczech, gdzie w sieci dokonuje zakupów 73 proc. internautów w wieku od 18 do 55 lat. Jest to jeden z najwyższych wskaźników na świecie. Dla porównania w Wielkej Brytanii na zakupy w sieci decyduje się ok. 66 proc. internautów, natomiast w Japonii 64 proc. w Danii 59 proc., we Włoszech 42 proc., w Hiszpanii 39 proc., a w Kanadzie 38 proc.

INTERIA.PL/materiały prasowe
Dowiedz się więcej na temat: przyśpieszenie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »