Pandemia wymusiła roztropność w przedświątecznych zakupach

Przedświąteczne zakupy wyglądają w tym roku inaczej niż zwykle. Są szybkie, konkretne i robione z odpowiednim wyprzedzeniem - wynika z badań Newbridge Poland. Handlowcy twierdzą, że jeszcze nigdy, w tak krótkim czasie zachowania konsumentów nie uległy tak dużym zmianom.

Większość Polaków zrobi zakupy świąteczne w najbliższych dniach. Kupować będziemy jednak inaczej niż w przeszłości. Jak wynika z badania Newbridge, w dobie COVID-19, podczas świątecznego sezonu prym wiodą szybkie ale jednocześnie przemyślane zakupy.

- Klienci wizytę w centrum handlowym wykorzystują bardziej efektywnie niż w przeszłości. Nie zauważymy już tzw. window shopperów czy turystów zakupowych, ponieważ w większości kierujemy się do konkretnego sklepu i z konkretnym planem, często z listą zakupów w ręku. Jesteśmy przy tym mniej impulsywni w swoich wyborach, trzymając wydatki na wodzy - wyjaśnia Marta Drzewiecka, Portfolio Property & Marketing Manager w Newbridge Poland, firmy w aktywach, której znajdują się trzy centra handlowe: w Toruniu, Łodzi i Krakowie. 

Reklama

Zmienił się też sposób w jaki podchodzimy do zakupów, zwłaszcza w odmrożonych niedawno centrach handlowych. - Coraz więcej klientów rezygnuje z kupowania na ostatnią chwilę, dotyczy to zarówno niezbędnych produktów spożywczych, ale też upominków dla najbliższych - informuje Marta Drzewiecka.

Z badania Newbridge wynika, że będziemy oszczędzać na prezentach. Tegoroczne wydatki na nie będą tylko o 8 proc. mniejsze w porównaniu do zeszłego roku i wyniosą średnio 680 zł. Dodatkową motywacją do kupowania prezentów będą trwające w sklepach promocje i rabaty. - Wiele sklepów, m.in. odzieżowych czy z wyposażeniem wnętrz, chcąc wyprzedać zamówiony jesienią towar, kusić będzie kupujących atrakcyjnymi obniżkami, ale nie zabraknie także specjalnych ofert świątecznych - zapewnia Marta Drzewiecka.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Dodatkowo, kupujący coraz chętniej korzystają z udogodnień, jakie oferują centra handlowe, są nimi m.in. zakupy online, ale z odbiorem w sklepie stacjonarnym. W centrach najczęściej kupujemy kosmetyki, biżuterię i produkty do domu. Przez internet - elektronikę i zabawki dla dzieci.

- Tegoroczny konsument często miksuje kanały, w których robi zakupy, bez obaw korzysta zarówno z oferty internetowej, jak i stacjonarnej, dopasowując swoje wybory do potrzeb - dodaje Marta Drzewiecka.

ew

***

Trwa wielka loteria na 20-lecie Interii!

Weź udział i wygraj! Każdego dnia czeka ponad 20 000 złotych- kliknij i sprawdź »

W tym roku świętujemy swoje 20-lecie i mamy dla Ciebie niespodziankę. Masz szansę wygrać wielką gotówkę już dziś!  Zapraszamy do udziału w Multiloterii. Każdego dnia do wygrania minimum 20 000 złotych, a w wybrane dni grudnia nawet 40 000 złotych! Dołącz do tysięcy Internautów biorących udział w grze! Kliknij link GRAM o duże pieniądze już teraz!
***

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zakupy | sklepy | świąteczne zakupy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »