Pasażerowie zadowoleni z metra

92 proc. pasażerów podziemnej kolei jest zadowolonych z usług warszawskiego metra; oceny negatywne lub przeciętne wyraziło 8 proc. ankietowanych - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Metra Warszawskiego. Za ulubioną stacją uznano Wilanowską.

92 proc. pasażerów podziemnej kolei jest  zadowolonych z usług warszawskiego metra; oceny negatywne lub  przeciętne wyraziło 8 proc. ankietowanych - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Metra  Warszawskiego. Za ulubioną stacją uznano Wilanowską.

Wśród zagadnień poruszanych w badaniu znalazła się ocena różnych aspektów związanych z funkcjonowaniem i kursowaniem metra. Ocenie poddano: częstotliwość kursowania, elementy związane z obsługą pasażerów, bezpieczeństwo, obiekty użyteczności publicznej na stacjach.

Podobnie jak w roku ubiegłym i w 2005, na miano ulubionej stacji wśród pasażerów zasłużyła Wilanowska. Na kolejnych miejscach znalazła się stacja Plac Wilsona i Centrum. Jednak 42,9 proc. ankietowanych nie ma opinii na ten temat.

Na pytanie "jak oceniasz metro pod względem czystości na stacjach" - 88 proc. respondentów odpowiedziało, "raczej dobrze" lub "bardzo dobrze". Część niezadowolonych pasażerów wskazywała, że w wagonach - zwłaszcza w weekendy - jest brudno, nie widać ekip sprzątających oraz jest za mało śmietników przy wyjściach ze stacji.

Reklama

Większość (86,4 proc.) ankietowanych czuje się bezpiecznie na terenie metra. Pasażerowie podkreślają jednak, że zdarzają się kradzieże i bójki.

Na pytanie jak oceniasz metro pod względem szybkości kursowania, 82,5 proc. osób biorących udział w badaniu odpowiedziała, że jest ona "raczej dobra" lub "bardzo dobra". Część pasażerów uważa, że metro jeździ za wolno, czasami niespodziewanie przyspiesza czy hamuje. W ich ocenie pociągi metra jadą wolniej, niż np. w Londynie czy w Rosji.

Według co dziesiątego pasażera (10,1 proc.) punktualność kursowania jest przeciętna. Respondenci zwracają też uwagę na to, że metro jeździ nieregularnie, zdarzają się opóźnienia i częstotliwość kursowania rano i wieczorem jest za mała.

W porównaniu z latami poprzednimi, pasażerowie chętniej wypowiadają się na temat udogodnień dla niepełnosprawnych. Wzrosła również liczba osób, które ?raczej dobrze? i ?bardzo dobrze? oceniła działania metra związane z obsługą niepełnosprawnych pasażerów. W roku 2005 pozytywną ocenę wyraziło 48,1 proc. ankietowanych, w 2006 roku ? 46,9 proc., a w 2007 roku - 59,9 proc.

Pytanie dotyczące zmian w usługach metra pojawiło się w ankiecie po raz pierwszy. Pasażerowie pozytywnie odnoszą się do zmian wprowadzanych w metrze, zauważyło je prawie 60 proc. ankietowanych. Najbardziej zauważalną zmianą, według pasażerów jest wydłużenie kursowania metra w weekendy.

Badanie przeprowadzono przez zewnętrzną firmę na próbie 1132 pasażerów, którzy między 17 a 23 maja korzystali z usług metra. Najmłodszy uczestnik badania miał 12 lat, najstarszy 87.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: metr | niezadowolony | pasażerowie | metro
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »