Pekin da mniej

Producent obuwia sportowego Adidas pracował nad reklamami na tę okazję aż trzy lata i przygotował 27 nowych rodzajów butów. McDonalds w ramach strategii reklamowej dał nawet pracownikom swoich restauracji kamery wideo, którymi nagrywać mają, jak klienci cieszą się jedzeniem największej sieci fast foodów na świecie, by potem wykorzystać to w reklamach.

To wszystko z okazji największej i najbardziej prestiżowej imprezy sportowej, jaką są igrzyska olimpijskie, które w sierpniu odbędą się w Chinach. Tym razem jednak wiele globalnych koncernów tak bardzo skoncentrowało się na chińskim rynku, że ich działania ominą Polskę. Zbliżająca się impreza nie zapewni polskim mediom tak dużego zainteresowania reklamodawców, a w efekcie ich pieniędzy, jak podczas zakończonych niedawno mistrzostw Europy w piłce nożnej. Reklamodawcy nie garną się do telewizji m.in. z powodu ogromnych różnic czasowych, uniemożliwiających pokazywanie relacji w najlepszym czasie antenowym. Ile rzeczywiście pieniędzy pojawi się w Polsce w związku z igrzyskami?

Reklama

1000 godzin relacji

Tradycyjnie największym zainteresowaniem podczas imprez sportowych wśród reklamodawców cieszy się telewizja. W przypadku igrzysk jedynym właścicielem praw do imprezy jest TVP. Dziennie pokazywać będzie 15 godzin relacji na żywo. W sumie TVP nada około 1 tys. godzin olimpijskiego programu.

Zmagania sportowców oglądać będzie można, oprócz TVP1 i TVP2, niemal we wszystkich antenach publicznego nadawcy. Igrzyska będą też przedsmakiem tego, co da Polakom telewizja cyfrowa ? będzie je można oglądać także w kanale TVP HD, dostępnym w ofercie operatorów kablowych i satelitarnych. TVP liczy, że oglądalność dzięki relacjom z imprezy będzie wyższa o 15?20 proc. W związku z tym podniosła też ceny reklam około 20 proc. Oprócz normalnej oferty przygotowała też dla reklamodawców możliwość wykupienia pakietów sponsorskich. Ich ceny, w zależności od anteny, wahają się od 46 tys. do 750 tys. zł. Zakup pakietu sponsorskiego potwierdził GP już Samsung, który chce wypromować nowy model telefonu. Według naszych informacji, na pakiety sponsorskie zdecydowały się także Panasonic i Totalizator Sportowy. Ile TVP może rzeczywiście zarobić na reklamach?

? Zainteresowanie czasem reklamowym jest coraz większe, ale na jakiekolwiek szacunki jest na razie za wcześnie. Niedawno otworzyliśmy sprzedaż czasu reklamowego w czasie igrzysk

? mówi Zbigniew Badziak, dyrektor Biura Reklamy TVP.

Według szacunków GP reklamodawcy zostawią w czasie igrzysk w kasie TVP około 10 mln zł netto, czyli po odliczeniu rabatów. Gdyby impreza odbywała się w prime time, wieczornym czasie największej oglądalności, kwota ta mogłaby być co najmniej dwa razy wyższa.

Dlaczego Coca-Cola, która podczas wcześniejszych imprez angażowała się marketingowo, tym razem odpuszcza sobie polski rynek? O ile mniejsze będą wydatki reklamowe polskich firm, w tym sponsorów Polskiego Komitetu Olimpijskiego i reprezentacji? Jak promocyjnie firmy sponsorskie będą wykorzystywały igrzyska ?

Michał Fura - Więcej: Gazeta Prawna 17.07.2008 (139) - str.4-5

Gazeta Prawna
Dowiedz się więcej na temat: TVP | Igrzyska Olimpijskie | Pekin
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »