PKO BP wprowadza zmiany. Dodatkowe zabezpieczenie będzie "sprawdzać" zachowania klientów
Większość z nas przywykła do ostrzeżeń wysyłanych przez polskie banki. Wszystko przez cyberprzestępców, którzy na różne sposoby, w tym m.in. za pomocą fałszywych stron internetowych lub podszywania się pod pracowników banków, próbują wykraść wrażliwe dane ich klientów. We wtorek PKO Bank Polski (PKO BP) poinformował o wprowadzeniu dodatkowego zabezpieczenia podczas logowania do serwisu iPKO.
PKO BP udostępnił klientom nowy rodzaj zabezpieczenia logowania do serwisu internetowego iPKO. Ma on chronić ich konta bankowe przed cyberprzestępcami m.in. dzięki sprawdzaniu wybranych cech zachowania użytkownika w serwisie bankowym. Nowość w PKO BP, której włączenie jest dobrowolne, została wdrożona we wtorek. Jak działa nowy system zabezpieczenia w PKO BP?
Z informacji przekazanych przez PKO BP wynika, że zachowania klientów korzystających ze strony internetowej banku, którzy zdecydują się na skorzystanie z nowego sposobu zabezpieczenia, będą podlegać analizie. "Nowe zabezpieczenie chroni konto klienta przed cyberprzestępcami, dzięki sprawdzaniu parametrów urządzenia, z którego klient loguje się do serwisu iPKO i wybranych cech zachowania użytkownika, jak np. tempo i sposób pisania na klawiaturze" - czytamy na stronie internetowej banku.
Poruszono również kwestię bezpieczeństwa danych, które są w ten sposób analizowane. "Wszystkie te dane są ściśle chronione zgodnie z przepisami RODO i dotyczą jedynie zachowań klienta w iPKO (nie są przetwarzane żadne informacje wprowadzone przez klienta, jak np. dane kontaktowe czy hasło)" - wyjaśniają przedstawiciele PKO BP.
Jak skorzystać z nowego zabezpieczenia w PKO BP? Podczas logowania do serwisu internetowego iPKO klientowi wyświetli się informacja o nowym sposobie zabezpieczenia logowania, o czym - jak zapewnia bank - poinformowano również poprzez wiadomość email lub SMS.
"Aby je włączyć, musi wyrazić odpowiednie zgody, które mu się wyświetlą na ekranie i następnie zatwierdzić te zgody narzędziem autoryzacji np. kodem sms lub potwierdzeniem w aplikacji mobilnej" - czytamy na stronie PKO BP.
Klient, który nie chce korzystać z takiej formy zabezpieczenia, nie musi tego robić. Wówczas do zalogowania - tak jak dotychczas - konieczne będzie wpisanie loginu oraz hasła do serwisu, a następnie zatwierdzenie logowania za pomocą swojego narzędzia autoryzacji, czyli np. kodu z SMS lub potwierdzenia w aplikacji IKO.