Plany finansowe internautów 2005

Najpopularniejszym produktem finansowym wśród internautów posiadających konto bankowe jest karta kredytowa - wynika z najnowszego raportu Gemiusa. Prognozy wskazują, że jej popularność będzie dynamicznie rosła wraz ze wzrostem wykorzystania elektronicznego kanału płatności oraz rozwojem e-commerce.

Najpopularniejszym produktem finansowym wśród internautów posiadających konto bankowe jest karta kredytowa - wynika z najnowszego raportu Gemiusa. Prognozy wskazują, że jej popularność będzie dynamicznie rosła wraz ze wzrostem wykorzystania elektronicznego kanału płatności oraz rozwojem e-commerce.

Za cel główny raportu "Plany finansowe internautów 2005" przyjęto określenie, jaka część polskich internautów w ciągu kolejnych 6 miesięcy zdecyduje się na przynajmniej jeden produkt finansowy, tj.: karta kredytowa, kredyty (różne rodzaje), lokata, fundusz inwestycyjny lub dodatkowe ubezpieczenie. Według raportu Gemius, informacji o produktach finansowych respondenci bardzo często poszukują właśnie w internecie - prawie 44 proc. z nich odwiedza w tym celu strony banków i instytucji finansowych, 31,5 proc. serwisy finansowe, a 20,6 proc. inne strony www. Coraz częściej więc efekt sprzedażowy zależał będzie od łatwości znalezienia wyczerpujących opisów poszczególnych produktów, czy też możliwości szybkiego kontaktu z konsultantami. Ponadto mało czasochłonna możliwość porównania oferty banków i instytucji finansowych on-line będzie czynić elektroniczny kanał pozyskiwania informacji jeszcze bardziej popularnym.

Reklama

Jak przekonać do zakupu?

Blisko 70 proc. polskich internautów posiada konta bankowe, z czego 36,7 proc. z nich dysponuje kartą kredytową (dla porównania 16,8 proc. korzysta z kredytu konsumpcyjnego). W ciągu kolejnych sześciu miesięcy na kartę zdecyduje się kolejne kilka procent respondentów, którzy posiadają już konto bankowe.

Cechą, która została uznana przez osoby objęte badaniem za największą zaletę karty kredytowej jest brak konieczności noszenia przy sobie gotówki, a zatem wygoda i większe poczucie bezpieczeństwa. Z punktu widzenia planowania strategii sprzedaży kart kredytowych istotne mogą być uwzględnione w raporcie dane na temat tego, jakich informacji w pierwszej kolejności poszukują potencjalni klienci.

Raport wskazuje również na limity pieniężne dostępne w ramach tego produktu wskazywane przez zainteresowanych posiadaniem karty.

Z produktów finansowych dających możliwość pomnażania oszczędności najpopularniejsza wśród internautów posiadających konto bankowe okazała się lokata terminowa. Innymi produktami umożliwiającymi inwestowanie posiadanych środków finansowych, o których mowa w raporcie są: fundusze inwestycyjne, akcje oraz obligacje i bony skarbowe.

Bezpieczeństwo najważniejsze

Temat ubezpieczeń poruszony w opracowaniu Gemius wydaje się o tyle istotny, że już 46 proc. respondentów posiadających konto bankowe posiada ubezpieczenie dodatkowe, nie będące obowiązkowym. Najczęściej jest to indywidualne ubezpieczenie na życie i takie też ubezpieczenie ma w planach największy odsetek osób zamierzających zakupić jakichkolwiek ubezpieczenie. Wśród powodów zainteresowania dodatkowymi ubezpieczeniami wskazywano najczęściej zapewnienie bezpieczeństwa najbliższym. Informacja ta wydaje się być istotna z punktu widzenia reklamodawców.

Raport zawiera też dodatkowe praktyczne wskazówki dla instytucji ubezpieczeniowych związane z profilem społeczno-demograficznym respondentów, ułatwiające planowanie sprzedaży. Przykładowo z opracowania dowiadujemy się, że mężczyźni nieznacznie częściej niż kobiety deklarowali chęć wykupienia w najbliższym czasie dodatkowego ubezpieczenia - kobiety 7,2 proc., mężczyźni 12,5 proc.

- Poznanie potrzeb oraz preferencji obecnych i potencjalnych klientów jest niezbędne z punktu widzenia budowania strategii dotarcia i zainteresowania klienta przez instytucje oferujące sprzedaż usług i produktów finansowych - podkreśla Karolina Janik, Gemius SA.

Badanie zrealizowano za pomocą ankiet emitowanych na witrynach internetowych korzystających z bezpłatnego audytu site-centric stat.pl/PBI. Ankiety emitowane były losowo w okresie od 18. do 23. sierpnia 2005 roku. W ramach badania zebrano 8 400 kwestionariuszy wypełnionych do końca. Większość analiz prezentowanych w raporcie obejmuje 5 715 respondentów, którzy deklarowali, że posiadają konto bankowe. Aby dane były reprezentatywne dla całej populacji internautów, odpowiedzi analizowano z wykorzystaniem wagi analitycznej, skonstruowanej na podstawie danych o płci i wieku internautów oraz o ich częstotliwości korzystania z internetu w Polsce, pochodzących z badania Interbus TNS OBOP.

BiznesNet
Dowiedz się więcej na temat: ubezpieczenie | konto bankowe | plany | karta | kredytowa | bankowe | konto | karta kredytowa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »