Plany konkurencji PKP

Rail Polska, przewoźnik towarowy, prowadzi negocjacje z funduszem inwestycyjnym w sprawie dokapitalizowania. Rail zamierza zbudować w Polsce grupę konkurencyjną dla państwowego PKP. Rail posiada dwie spółki przewozowe, setkę wagonów i trzy lokomotywy. Jeszcze do połowy maja dokupi 200 wagonów i 6 lokomotyw.

Rail Polska do połowy maja przewoźnik towarów powiększy tabor kolejowy. Aby zdobyć kapitał na rozwój, Rail chce pozyskać partnera finansowego. Do końca tego roku planuje dokupić dwie spółki przewozowe działające w Polsce. - Rozmawiamy z funduszami, które mogłyby włączyć się w finansowanie inwestycji. Jednak mamy również inne źródła kapitału - leasing, kredyty i własne środki - wylicza Janusz Wellman, wiceprezes Rail Polska.

Wartość planowanych inwestycji zależy przede wszystkim od cen zakupu nowych spółek. Na tabor w tym roku Rail przeznaczy kilkadziesiąt milionów złotych. Zarząd liczy, że do końca 2005 r. spółce uda się zdobyć 10 proc. krajowego rynku przewozów towarowych. 90 proc. rynku nadal kontroluje PKP Cargo.

Reklama

Mamy dwie spółki przewozowe, setkę wagonów i trzy lokomotywy. Jeszcze do połowy maja dokupimy 200 wagonów i 6 lokomotyw. To będzie nas kosztowało około 30 mln zł. W sumie do końca roku chcemy powiększyć tabor o 500 wagonów i 12 lokomotyw - mówi Janusz Wellman.

Na razie kontrakty przewozowe realizują dwie spółki kontrolowane przez Rail Polska. Przewoźnik wystąpił już o przyznanie mu licencji. Jako grupa, pod szyldem Rail, chcemy wystartować w czwartym kwartale. Zamierzamy jeździć po całym kraju - wyjaśnia prezes Wellman. RAMKARail Polska to spółka zależna amerykańskiej firmy Rail World, kontrolowanej przez Edwarda Burkhardta. Rail World był wcześniej zainteresowany prywatyzacją Cargo.

Należy do konsorcjum, które dwa lata temu sprywatyzowało towarowy transport kolejowy w Estonii. Do Rail Polska należą od 2003 r. dwie spółki: Kolex z Oświęcimia i Zec-Trans z Wrocławia. Dopiero w ubiegłym roku rynek przewozowy w Polsce został otwarty dla prywatnych firm. Licencję posiada 29 przewoźników towarów.

Puls Biznesu
Dowiedz się więcej na temat: PKP | przewoźnik | towarowy | plany
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »