PLL LOT stawia na nowe kanały sprzedaży

PLL LOT otwierają nowe kanały dystrybucji swojej oferty. Od czwartku sprawdzenie statusu lotu, zakup biletu czy korzystanie z promocji możliwe jest bezpośrednio ze smartfona. Nowinki technologiczne mają być początkiem zmiany strategii handlowej spółki.

"Strona mobilna, aplikacje na system iOS i Android to kanały, które chcemy bardzo mocno rozwijać, to są nasze kanały sprzedaży bezpośredniej" - mówił na czwartkowej prezentacji w warszawskiej siedzibie spółki prezes LOT Sebastian Mikosz.

Z ekranu smatfornów dostępne są funkcje, dzięki którym w każdej chwili pasażerowie mogą m.in. zaplanować podróż, sprawdzając rozkład lotów, zarezerwować bilet, odprawić się na rejs i sprawdzić status swojego lotu. Aplikacje LOT-u można pobierać bezpłatnie z dwóch źródeł: AppStore i GooglePlay. Nowe rozwiązania mobilne zostały opracowane z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii tzw. Cloud Computing (przechowywanie danych w chmurze). LOT jest pierwszą linią lotniczą na świecie, która zastosowała ją w pełni na tak dużą skalę w procesie tworzenia aplikacji.

Reklama

Dzięki zastosowaniu Cloud Computingu mobilna strona LOT-u ma działać szybko i sprawnie - niezależnie od liczby i lokalizacji użytkowników. Dzięki temu, gdy pojawi się jakaś atrakcyjna promocja, strona nie "zatka się" przez zwiększony ruch.

To pierwszy etap wdrażania strony mobilnej i aplikacji. W kolejnym do końca roku mają pojawić się inne funkcjonalności, np. notyfikacja "PUSH". Za jej pomocą użytkownicy aplikacji otrzymają indywidualne powiadomienia od LOT-u, m.in. szczegóły podróży, przypomnienie o zbliżającej się odprawie na rejs czy sprofilowane informacje o specjalnych ofertach.

"Nie wprowadzamy rewolucji, bo chcemy, żeby pasażer, który jest już przyzwyczajony do naszej strony i systemu rezerwacyjnego, nie doznał szoku i po omacku nie szukał różnych elementów, tylko żeby od razu trafił tam, gdzie trzeba" - zapewniał Dyrektor Biura Marketingu i Produktu LOT Michał Leman.

To kolejne zmiany wprowadzane w spółce w ciągu ostatnich tygodni. Od początku sierpnia podróżujący na trasach europejskich w klasie ekonomicznej LOT płacą za posiłki. Celem tych zmian było zapewnienie przewoźnikowi dodatkowych dochodów. Wcześniej posiłki i napoje na pokładach samolotów polskiego przewoźnika były wliczone w cenę biletu. Teraz bezpłatna jest woda i batonik.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: PLL LOT | linie lotnicze
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »