PLL LOT wprowadzają ograniczenia dla podróżnych. Zmiany zaczną obowiązywać lada dzień
Z informacji zamieszczonych na stronie Polskich Linii Lotniczych LOT wynika, że od 1 sierpnia 2024 r. zostaną wprowadzone zmiany, które obejmą część klientów, a konkretnie - osoby podróżujące z psami. Już za kilka dni polski przewoźnik zawiesi możliwość przewozu czworonogów na pokładzie samolotu oraz w luku bagażowym. Zawieszenie podróży z psami będzie obowiązywać na rejsach do Stanów Zjednoczonych.
Obecnie psy w samolotach polskiego przewoźnika można przewozić na trzy sposoby: w luku bagażowym, na pokładzie samolotu w transporterze, w luku bagażowym jako cargo. Wszystko uzależnione jest m.in. od rodzaju, wielkości i wagi czworonoga. LOT poinformował o wprowadzeniu obowiązującego do odwołania zawieszenia podróży psów do Stanów Zjednoczonych. To nie pierwsze linie lotnicze, które zdecydowały się na wprowadzenie podobnych ograniczeń.
Przewoźnik poinformował, że od 1 sierpnia 2024 r. nowe rezerwacje dla psów na wszystkie podróże do USA nie będą możliwe. Zakaz będzie obowiązywał do odwołania. Dlaczego zdecydowano się na podjęcie takich kroków?
"Ze względu na nowe przepisy wprowadzone przez Centers for Disease Control and Prevention (Amerykańskie Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorobom - red.), od 1 sierpnia 2024 roku tymczasowo zawieszona zostaje możliwość przywożenia psów do Stanów Zjednoczonych" - czytamy na stronie PLL LOT. Nowe zasady zostały wdrożone przez amerykańską instytucję ze względu na ryzyko zarażenia wścieklizną.
Wyjaśniono, że blokada dotyczy płatnej usługi przewozu psa na pokładzie samolotu oraz w luku bagażowym na trasach do USA, w tym nawet podróży z psem asystującym. Nie są nią objęte inne zwierzęta takie jak np. koty czy fretki. Ograniczenie nie dotyczy innych kierunków oraz trasy z USA. "Możliwe jest nadal przewożenie psów jako ładunek" - podkreśla przewoźnik.
Jak donosi serwis tvn24.pl, podobne ograniczenia zostały wprowadzone przez Lufthansę czy Finnair. W przypadku wykupionych już przelotów, PLL LOT gwarantują zwrot za bilet, jak i dodatkową usługę przewozu psa na pokładzie lub w luku bagażowym. Istnieje też możliwość darmowej zamiany biletu na inny.