Poczta Polska ostrzega przed oszustwami phishingowymi związanymi z obsługą celną przesyłek spoza UE

Poczta Polska ostrzega przed oszustwami phishingowymi związanymi z obsługą celną przesyłek ze sklepów spoza Unii Europejskiej. Oszustwo polega na wysyłaniu zawirusowanych wiadomości z prośbą o uzupełnienie dokumentacji celnej towarów kupionych w azjatyckich sklepach internetowych.

Według Poczty Polskiej, która od 1 lipca br. przejmie obsługę celną przesyłek spoza Unii Europejskiej, stało się to pretekstem do przeprowadzenia przez cyberprzestępców groźnych akcji phishingowych.

Akcje te polegają na kierowaniu do użytkowników prywatnych zawirusowanych wiadomości zawierających prośbę o uzupełnienie dokumentacji celnej dotyczącej towarów zakupionych w azjatyckich sklepach internetowych. Spełnienie prośby grozi utratą osobistych danych lub pieniędzy - ostrzega spółka.

Wskazuje, że ponieważ zmiana sposobu postępowania z przesyłkami jest zagadnieniem nowym, internetowi oszuści postanowili wykorzystać ten fakt rozsyłając fałszywe e-maile do klientów, w których zachęcają do otwarcia zawirusowanego załącznika lub linku.

Jak wyjaśniła rzecznik prasowa Poczty Polskiej Justyna Siwek, po kliknięciu w załącznik albo link znajdujący się w otrzymanej wiadomości, komputer może zostać zarażony wirusem, w tym wypadku koniem trojańskim, który pozwoli przestępcom wykraść dane i przejąć kontrolę nad komputerem. "W przypadku najnowszego ataku cyberprzestępców, jaki wykryliśmy, użytkownik może też zostać poproszony o dane logowania do banku albo innych serwisów. Grozi to przekazaniem wrażliwych danych osobowych, a nawet utratą pieniędzy z kont bankowych" - dodała.

Jak podkreśliła, Poczta Polska nie wysyła do klientów maili dotyczących cła i nigdy nie prosi swoich klientów o dane bankowe.

Spółka apeluje, aby wszelkie wiadomości tego typu zgłaszać na adresy: incydent@poczta-polska.pl lub cyberbezpieczenstwo@poczta-polska.pl.Poczta Polska ostrzega przed oszustwami phishingowymi związanymi z obsługą celną przesyłek spoza UEPoczta Polska ostrzega przed oszustwami phishingowymi związanymi z obsługą celną przesyłek ze sklepów spoza Unii Europejskiej. Oszustwo polega na wysyłaniu zawirusowanych wiadomości z prośbę o uzupełnienie dokumentacji celnej towarów zakupionych w azjatyckich sklepach internetowych.

Według Poczty Polskiej, która od 1 lipca br. przejmie obsługę celną przesyłek spoza Unii Europejskiej, stało się to pretekstem do przeprowadzenia przez cyberprzestępców groźnych akcji phishingowych.

Akcje te polegają na kierowaniu do użytkowników prywatnych zawirusowanych wiadomości zawierających prośbę o uzupełnienie dokumentacji celnej dotyczącej towarów zakupionych w azjatyckich sklepach internetowych. Spełnienie prośby grozi utratą osobistych danych lub pieniędzy - ostrzega spółka.

Wskazuje, że ponieważ zmiana sposobu postępowania z przesyłkami jest zagadnieniem nowym, internetowi oszuści postanowili wykorzystać ten fakt rozsyłając fałszywe e-maile do klientów, w których zachęcają do otwarcia zawirusowanego załącznika lub linku.

Jak wyjaśniła rzecznik prasowa Poczty Polskiej Justyna Siwek, po kliknięciu w załącznik albo link znajdujący się w otrzymanej wiadomości, komputer może zostać zarażony wirusem, w tym wypadku koniem trojańskim, który pozwoli przestępcom wykraść dane i przejąć kontrolę nad komputerem. "W przypadku najnowszego ataku cyberprzestępców, jaki wykryliśmy, użytkownik może też zostać poproszony o dane logowania do banku albo innych serwisów. Grozi to przekazaniem wrażliwych danych osobowych, a nawet utratą pieniędzy z kont bankowych" - dodała.

Jak podkreśliła, Poczta Polska nie wysyła do klientów maili dotyczących cła i nigdy nie prosi swoich klientów o dane bankowe.

Spółka apeluje, aby wszelkie wiadomości tego typu zgłaszać na adresy: 

Reklama

incydent@poczta-polska.pl 

lub 

cyberbezpieczenstwo@poczta-polska.pl.

"Prosimy także o przesłanie podejrzanej wiadomość jako załącznik, a nie poprzez +przekaż dalej+, gdyż utrudnia to analizę e-maila i opóźnia ustalenie sprawcy" podała.

Poczta Polska jest największym operatorem na rodzimym rynku - zatrudnia ponad 80 tys. pracowników; jej sieć obejmuje 7600 placówek, filii i agencji pocztowych.

"Prosimy także o przesłanie podejrzanej wiadomość jako załącznik, a nie poprzez +przekaż dalej+, gdyż utrudnia to analizę e-maila i opóźnia ustalenie sprawcy" podała.

Poczta Polska jest największym operatorem na rodzimym rynku - zatrudnia ponad 80 tys. pracowników; jej sieć obejmuje 7600 placówek, filii i agencji pocztowych.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze





PAP
Dowiedz się więcej na temat: Poczta Polska
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »