Polacy chcą produktów wykonanych z materiałów z recyklingu

8 na 10 konsumentów w Polsce przywiązuje dużą wagę do tego, czy w produktach są wykorzystywane surowce z recyklingu. Tyle samo życzyłoby sobie wyraźnego oznaczenia produktów zawierających odzyskane surowce - wynika raportu Circular Voice przygotowanego przez firmę Stena Recycling.

W badaniu przeprowadzonym na potrzeby raportu wzięli udział respondenci z Polski, Danii, Szwecji, Norwegii i Finlandii. Wyniki pokazują, że polscy konsumenci na tle respondentów z pozostałych krajów, mają dużą wiedzę na temat produktów powstających z wykorzystaniem materiałów z recyklingu. 8 na 10 Polaków chce produktów wykonanych z materiałów pochodzących z recyklingu.

Jednocześnie 65 proc. ankietowanych w Polsce uważa, że produkty wytworzone z surowców pochodzących z recyklingu są tej samej jakości, co wyprodukowane z nowych materiałów. Oprócz wyrażenia opinii na temat zrównoważonych produktów, polscy konsumenci deklarują podejmowanie konkretnych działań. 38 proc. ankietowanych przyznało, że w ostatnim roku zrezygnowało z produktów lub usług, które nie powstały w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Jedna czwarta Polaków byłaby gotowa zapłacić więcej za produkt wykonany z odzyskanych materiałów i nadający się do recyklingu.

Reklama

7 na 10 respondentów w Polsce zadeklarowało również częściową lub całkowitą zmianę nawyków i dostosowanie konsumpcji tak, aby zmniejszyć wpływ na klimat. To największy poziom wśród badanych krajów. W Szwecji podobną deklarację złożyło 62 proc. respondentów, w Finlandii 59 proc., w Danii 58 proc., a w Norwegii 56 proc. konsumentów. Co ciekawe, młodzi (18-29 lat) wyróżniają się najmniejszą skłonnością do zmiany wzorców konsumpcji w porównaniu ze starszymi grupami. Kobiety są bardziej skłonne do zmiany niż mężczyźni.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Mimo dobrych postaw konsumenckich, zakup produktów z materiałów pochodzących z recyklingu może napotkać na przeszkody. Dla co piątego Polaka jedną z barier zakupu są zbyt wysokie koszty, dla 28 proc. badanych oferta tego rodzaju produktów jest zbyt mała, a 29 proc. ankietowanych przyznało, że trudno jest zrozumieć, które produkty faktycznie powstały z odzyskanych materiałów. Jednocześnie 41 proc. uważa, że należałoby zakazać produkcji i sprzedaży towarów nienadających się do recyklingu.

Z raportu Stena Recykling wypływa wniosek, że konsumenci z badanych krajów oczekują od biznesu zwiększenia wykorzystania materiałów pochodzących z recyklingu. Zdaniem respondentów badania, za promowanie wykorzystania odzyskiwanych materiałów w produkcji, w największym stopniu powinny odpowiadać właśnie przedsiębiorstwa (33 proc.).

Pomagajmy Ukrainie - Ty też możesz pomóc!

Dla osób biorących udział w badaniu najważniejszymi kwestiami w ocenie tego, czy produkt jest zrównoważony, są niskie zużycie energii podczas użytkowania produktu, a następnie łatwość zrozumienia informacji o produkcie oraz łatwość naprawy i recyklingu. Z badania wynika, że niskie zużycie energii okazało się szczególnie istotne dla respondentów z Polski, co można wyjaśnić wysokimi kosztami energii w kraju.

d.p.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: ekologia biznes | recycling
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »