Polacy w kiepskich nastrojach

Nastroje w Polsce bynajmniej nie wakacyjne. Na początku czerwca Wskaźnik Optymizmu Konsumentów, mierzony przez IPSOS spadł prawie o 5 punktów do poziomu 93,6 pkt.

Nastroje w Polsce bynajmniej nie wakacyjne. Na początku czerwca Wskaźnik Optymizmu Konsumentów, mierzony przez IPSOS spadł prawie o 5 punktów do poziomu 93,6 pkt.

"W czerwcu widać wyraźnie wzrost pesymizmu Polaków w ogólnej ocenie obecnej i przyszłej sytuacji gospodarczej. Spadek WOK odnotowano również w związku z obniżeniem się wskaźnika skłonności do zakupów (o 4 punkty) - wzrósł pesymizm konsumentów dotyczący własnej sytuacji materialnej, więcej osób uważa też, że obecny okres jest niedobrym czasem dla kupowania przedmiotów trwałego użytku" - pisze w komentarzu IPSOS.

Ogólny wzrost pesymizmu nie dotyczy ocen sytuacji na rynku pracy: w czerwcu odnotowano znaczny spadek obaw przed bezrobociem.

Reklama

"Dla całościowej oceny nastrojów w Polsce istotny jest jednak fakt, że mimo czerwcowego spadku sam wskaźnik skłonności do zakupów wciąż znajduje się na wysokim poziomie - czerwcowy spadek nastąpił bowiem z rekordowo wysokiego majowego poziomu" - czytamy w raporcie.

"Biorąc pod uwagę aktualne dobre wskaźniki makroekonomiczne, najwyraźniej głównym powodem obecnego wzrostu pesymizmu konsumentów jest obecna polityka gospodarcza rządu oraz odkładanie przeprowadzenia reform" - napisano.

WOK 93,59 pkt. -4,84 pkt. Klimat Gospodarczy 84,34 pkt. -5,67 pkt. Skłonność do Zakupów 99,77 pkt. -4,12 pkt. Wskaźnik Bieżący 84,77 pkt. -3,38 pkt. Wskaźnik Oczekiwań 96,22 pkt. -6,12 pkt.

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów WOK może przyjmować wartości od 0 do 200 punktów.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Kiepska | wskaźnik | ipsos
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »