Polsat miał 85,16 mln zł wpływów z reklam, TVN 69,68 mln zł
W dniach od 30 kwietnia do 6 maja największy udział w wydatkach na reklamę wśród stacji telewizyjnych zanotował Polsat. Udział ten wyniósł 22,32 proc., co oznacza 85,16 mln zł. Na drugim miejscu znalazł się TVN z udziałem na poziomie 18,27 proc., czyli wpływami rzędu 69,68 mln zł - wynika z szacunkowych danych Nielsen Audience Measurement, obliczonych według oficjalnych cenników stacji TV.
Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z kwotą 25,36 mln zł, czyli 6,65 proc. udziału.
Czwarta była TVP 2, w przypadku której wpływy z reklamy wyniosły niewiele ponad 19,25 mln zł, co daje 5,05 proc. udziału.
Na piątym miejscu znalazła się Viva Polska, której przychody reklamowe wyniosły 9,07 mln zł. Oznacza to, że miała ona 2,38 proc. udziału.
Łączna kwota wydatków poniesionych na reklamę w stacjach telewizyjnych wyniosła w tym okresie 381,49 mln zł wobec 365,59 mln zł tydzień wcześniej.
- - - - -
W dniach od 30 kwietnia do 6 maja udział TVN w oglądalności wyniósł 14,32 proc. wobec 15,46 proc. tydzień wcześniej. W przypadku Polsatu udział w oglądalności wyniósł 13,45 proc. wobec 14,66 proc. przed tygodniem - wynika z szacunkowych danych firmy Nielsen Audience Measurement.
W poniższej tabeli prezentujemy tygodniowe udziały w oglądalności dziesięciu najpopularniejszych stacji telewizyjnych w dniach 30.04-06.04.
Stacja bieżący tydzień (proc.) poprzedni tydzień (proc.) TVP1 14,89 14,89 TVP2 12,39 12,39 Polsat 13,45 14,66 TVN 14,32 15,46 TVP Info 3,71 3,67 TVN24 2,57 3,00 TVN7 2,24 2,39 TV4 2,55 2,57 Puls 1,97 2,07 Polsat 2 1,20 1,26
Pomiar przeprowadzono dla grupy celowej: wszystkie osoby w wieku 4+.