Polscy konsumenci bardziej ufni
W październiku 2007r. poprawiły się w Polsce obydwa wskaźniki ufności konsumenckiej - bieżący i wyprzedzający. Utrzymuje się również korzystny dystans wobec wyników sprzed roku oraz dwóch lat - wynika z raportu Głównego Urzędu Statystycznego.
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej wynosi obecnie -5,5, czyli o 1,5 pp. więcej niż we wrześniu. W porównaniu z analogicznym okresem 2006 i 2005 roku jest to wynik lepszy odpowiednio o 10,7 oraz 14,2 pp.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej przyjął w październiku taką samą wartość: -5,5, czyli o 1,9 pp. wyższą niż w poprzednim miesiącu. W okresie ostatnich dwóch lat obserwowany jest jednak stały wzrost jego notowań - o 12,6 oraz 18,9 pp. względem tego samego miesiąca 2006 i 2005 roku.
AB