Polska ekspansja na wschód!

W handlu zagranicznym moda na strefę euro powoli mija. Nasi przedsiębiorcy coraz częściej spoglądają w przeciwnym kierunku - zauważa "Puls Biznesu".

Polskie firmy rozpoczęły ekspansję za Bug. Dotychczasowy główny odbiorca naszych towarów - strefa euro - w ciągu ostatniego roku wyraźnie zmniejszył udział w całym eksporcie (w I kw. 2008 r. wyniósł 51 proc., rok wcześniej - 54,6 proc.) Nie oznacza to, że sprzedaż do Eurolandu stanęła, gdyż dynamika w I kw. wyniosła 10,6 proc.)

Jednak za słabnące znaczenie Zachodu odpowiada coraz dynamiczniejszy rozwój eksportu na rynki rozwijające się. Tu, czyli na kierunek Wschód, eksport rośnie w zawrotnym tempie 59,5 proc.

O tym pisze w obszernej publikacji piątkowy "Puls Biznesu".

Reklama
PAP/PulsBiznesu
Dowiedz się więcej na temat: puls | strefa euro | Puls Biznesu | wschód | ekspansja | Polskie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »