Polska straciła 1 mld dolarów na udziale w antyrosyjskich sankcjach

W rozmowie z agencją RIA Novosti przedstawiciel handlowy Rosji w Polsce, Katerina Bieliakowa, wyliczyła straty naszego kraju z tytułu sankcji nałożonych na Rosję na miliard dolarów.

W rozmowie z agencją RIA Novosti przedstawiciel handlowy Rosji w Polsce, Katerina Bieliakowa, wyliczyła straty naszego kraju z tytułu sankcji nałożonych na Rosję na miliard dolarów.

Rosja 1 sierpnia wstrzymała prawie cały import owoców i warzyw z Polski. Tydzień później na rok ograniczyła przywóz niektórych towarów z krajów, które nałożyły na Rosję sankcje gospodarcze (po tym jak Moskwa rozpoczęła okupację Krymu, a wojska rosyjskie uczestniczyły w walkach we wschodniej Ukrainie). Embargiem zostało obłożonych wiele produktów. Efektem tego jest duży wzrost cen w rosyjskich sklepach i brak niektórych rodzajów wyrobów.

- Rosyjski import polskiego mięsa i produktów mięsnych w okresie styczeń-październik 2014 roku zmniejszył się o 73,6 proc., a import owoców o 34,5 proc., warzyw zaś o 31,3 proc.. Mniej o 16,5 proc. zostało zakupionych produktów mlecznych. W liczbach bezwzględnych oznacza to rosyjskiego importu z Polski w okresie styczeń-październik 2014 w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku do poziomu 335 mln dolarów - powiedziała Bieliakowa.

Reklama

Zdaniem urzędniczki Polska przyłączając się do sankcji tylko straciła. Bieliakowa dziwi się naszemu zaangażowaniu, skoro Polska i tak nie produkuje wyrobów, których sprzedaż UE i USA w Rosji zakazały (głównie sprzęt wojskowy, zaawansowane wyroby na rzecz branż paliwowej i gazowej).

Więcej informacji na portalu wnp.pl

Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Dowiedz się więcej na temat: sankcje dla Rosji
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »