Polskie autostrady się korkują. Będą poszerzane o trzeci pas ruchu

Wciąż rosnące natężenie ruchu na polskich autostradach skłania rządzących do podjęcia decyzji o budowie dodatkowych - trzecich pasów ruchu. Ministerstwo Infrastruktury zatwierdziło rozbudowę autostrady A4 pomiędzy Katowicami a granicą województwa opolskiego. Tą trasą każdej doby przejeżdża nawet 100 tys. pojazdów. Dwa pasy są niewystarczające.

Drogi coraz bardziej się zatykają, więc trzeba je rozbudować. Zapowiadane dodatkowe pasy pojawią się nie tylko na A2 między Warszawą i Łodzią oraz na A1 od Torunia do Włocławka, ale również na autostradzie A4 - przypomina wtorkowa "Rzeczpospolita".

Trzeci pas na A4 w kierunku Opola

"Ministerstwo Infrastruktury zatwierdziło program rozbudowy autostrady A4 pomiędzy Katowicami a granicą województwa opolskiego" - czytamy w "Rz". Gazeta zwraca uwagę na dane Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Chodzi o bardzo duże obciążenie ruchem, od ponad 60 tys. do ponad 100 tys. pojazdów na dobę. 

Reklama

GDDKiA wyjaśnia, że istniejący przekrój autostrady jest niewystarczający. Dodatkowy pas ruchu powstanie na długości 60 km. Wraz z jego dobudową trzeba będzie przebudować 11 węzłów drogowych, 6 miejsc obsługi podróżnych oraz m.in. 119 wiaduktów.

Jak informuje "Rz", na początku przyszłego roku ma być ogłoszony przetarg na przygotowanie tzw. studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego, a cały etap przygotowawczy powinien być zakończony w ciągu pięciu lat. Na prace budowlane poczekamy do początku przyszłej dekady.

Wysłużona A4 między Krakowem i Katowicami będzie poszerzana

Do 2027 roku odcinek A4 między Krakowem i Katowicami będzie zarządzany przez dotychczasowego koncesjonariusza - Stalexport Autostrada Małopolska. Później nad drogą pieczę obejmie Skarb Państwa. Na tym uciążliwym obecnie dla kierowców odcinku planowana jest modernizacja polegająca na dobudowaniu trzeciego i czwartego pasa na odcinkach pomiędzy węzłem Murckowska i węzłem Byczyna oraz od węzła Byczyna do węzła Balice. W sumie rozbudowa trasy, już po przejęciu jej przez Skarb Państwa, obejmie 60 km - informuje wtorkowa "Rz".

Obie inwestycje zostały zaplanowane do realizacji w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.), który zakłada poszerzenie A4 na długości od Wrocławia do Tarnowa. Na decyzję środowiskową czeka także plan poszerzenia dolnośląskiego fragmentu A4 - 35 kilometrów trasy od Krzyżowej do Legnicy.

Autostrady A1 i A2 będą modernizowane

Przypomnijmy, że resort infrastruktury zdecydował już o rozbudowie o trzeci pas odcinka A1 pomiędzy Toruniem a Włocławkiem

Pilna jest także rozbudowa autostrady A2 pomiędzy Warszawą a Łodzią. Pomiędzy węzłami Łódź Północ i Pruszków natężenie ruchu przekracza 50 tys. pojazdów na dobę - "Rz" powołuje się na dane GDDKiA. "Od Pruszkowa do Konotopy jest dwa razy większe, trasę zatykają niekończące się sznury tirów" - czytamy.



***

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: transport | autostrady | drogi | inwestycje drogowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »