Polskie miasta reklamują się na mundialu

Prawie 3 tys. billboardów zachwalających polskie miasta rozklejono w Berlinie, Monachium, Hamburgu, we Frankfurcie. Wszędzie tam, gdzie zjechały setki tysięcy fanów futbolu. Może po zakończeniu rozgrywek wpadną do Polski? Albo wrócą za rok?

Prawie 3 tys. billboardów zachwalających polskie miasta rozklejono w Berlinie, Monachium, Hamburgu, we Frankfurcie. Wszędzie tam, gdzie zjechały setki tysięcy fanów futbolu. Może po zakończeniu rozgrywek wpadną do Polski? Albo wrócą za rok?

Mundial to oprócz rozgrywek także świetna okazja do reklamy rozmaitych produktów. I nie tylko. Polskie miasta postanowiły skorzystać z sytuacji i zapraszają do siebie zagranicznych turystów - pisze "Gazeta Wyborcza". Do walki włączyły się Kraków, Szczecin i Gdańsk. Łącznie na swoją reklamę wydały za Odrą 160 tys. euro. Na duża skalę kampanię prowadzi Gdańsk, promujące się jako miasto dynamiczne.

Duże nadzieje z rynkiem niemieckim wiąże też Wrocław. Choć wiosną intensywnie promował się w Berlinie, podczas mistrzostw o nim cicho. Przedstawiciele Wrocławia tłumaczą, że podczas mistrzostw reklama musi być specyficzna, aby wyróżniać się wśród ogromnej liczby innych reklam, a to jest niezwykle kosztowne.

Reklama

Na taką rzucającą się w oczy reklamę postawił Kraków. Na plakatach, które reklamują to miasto widzimy "Damę z gronostajem" Leonarda da Vinci. Gronostaja wymieniono jednak na futbolówkę.

O turystów zabiega także Warszawa. Stolica ma jednak trudniej. Choć przyjeżdża tutaj najwięcej turystów, to znaczną ich część nie stanowią nasi sąsiedzi, ale przedstawiciele dalszych części świata, w tym krajów zamorskich. Warszawie zależy przede wszystkim na dotarciu do menedżerów, biznesmenów, organizatorów kongresów.

Wszyscy przedstawiciele miast są zgodni, że sprzyja im rozwój tanich linii lotniczych. Dzięki temu łatwiej ściągnąć zagranicznego turystę na weekend w Polsce, a sezon może trwać cały rok. W ubiegłym roku Kraków odwiedziło 7 mln 100 tys. gości (zagranicznych - 1,1 mln). W tym roku ta liczba wzrośnie prawdopodobnie o 20 proc.

Więcej w dzisiejszej Gazecie Wyborczej

INTERIA.PL/GW
Dowiedz się więcej na temat: Polskie | Mundial 2014 | polskie miasta
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »