Portale zbadają Internet

Wirtualna Polska, Onet i Agora już wkrótce sfinalizują rozmowy w sprawie powołania spółki, która zajmie się badaniem Internetu.

Wirtualna Polska, Onet i Agora już wkrótce sfinalizują rozmowy w sprawie powołania spółki, która zajmie się badaniem Internetu.

Nieoficjalnie wiadomo, że wkrótce ma zostać podpisana umowa w sprawie powołania spółki badającej polski Internet. Niewykluczone, że do Wirtualnej Polski, Onetu i Agory dołączą również inni gracze.

- Nie jest tajemnicą, że musi powstać wspólna platforma finansowa i organizacyjna, która pozwoli ujednolicić badania Internetu w Polsce. Nie zawężamy grona uczestników tego przedsięwzięcia do największych graczy. Porozumienie jest otwarte, a oferta skierowana do wszystkich uczestników rynku, czyli portali, wortali i serwisów internetowych - twierdzi Magda Maliszewska z Onetu.

Reklama

W jednym rytmie

Przedstawiciele Onetu zwracają uwagę na konieczność zastosowania w badaniach nad Internetem jednej metodologii oraz ustalenia jednolitych kryteriów doboru próby reprezentacyjnej.

- Ośrodki, które obecnie badają Internet, przyjmują np. różne definicje internauty. Jedni uznają go za osobę, która przynajmniej raz w tygodniu korzysta z Internetu, wliczając w to nawet wejścia w skrzynki pocztowe, inni natomiast uważają go za osobę, która korzysta wyłącznie z witryn WWW. Brakuje również jednolitej definicji portalu internetowego Ń mówi Magda Maliszewska.

Agora także popiera koncepcję stworzenia jednolitego kanonu badawczego.

- W tej chwili nie mogę jeszcze udzielić żadnych informacji na temat utworzenia takiej spółki. Ustalenie jednolitych standardów badań Internetu w Polsce uważamy za konieczne - twierdzi Dorota Nowak z Agory.

Kosztowny projekt

Obecnie badaniem Internetu chcą zajmować się OBOP, SMG KRC, GFK Polonia, ARC Rynek i Opinia oraz AGB. Badania można z grubsza podzielić na dwie grupy: koncentrujące się na stronach WWW (site-centric) oraz na użytkownikach sieci (user-centric). Do pierwszej grupy zaliczane są informacje, dotyczące np. wejść na daną stronę. Natomiast badania panelowe (user-centric) polegają na obserwowaniu zachowań internautów w sieci. Szacuje się, że koszty utrzymania tego typu badawczych paneli internetowych na Zachodzie kształtują się od 2 do 6 mln USD (8,4-26 mln zł) rocznie.

- Nie mogę ujawnić bliższych szczegółów krajowego przedsięwzięcia. Poinformujemy o nich w najbliższym czasie - mówi Magda Maliszewska.

Puls Biznesu
Dowiedz się więcej na temat: badania internetu | onet | internet | powołania
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »