Poważne ostrzeżenie. Oszuści atakują klientów banku ING

Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa poinformowała, iż zespół CSIRT NASK zaobserwował wzmożoną kampanię przeciwko klientom banku ING. Otrzymują oni od nadawców podszywających się pod ten bank wiadomości z informacją o zablokowaniu konta.

Eksperci CSIRT (Computer Security Incident Response Team) Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej poinformowali, że ich zespół zaobserwował wzmożoną kampanię przeciwko klientom banku ING.

"Otrzymują oni wiadomości od nadawców, którzy - podszywając się pod ten bank - informują o zablokowaniu konta. Powodem rzekomej blokady konta jest brak aplikacji bezpieczeństwa. Przestępcy kierują następnie na specjalnie przygotowaną stronę, która służy do wyłudzania danych do logowania na konto" - poinformowano.

Oszuści namawiają do zainstalowania szkodliwej aplikacji

NASK zwróciła uwagę, że w innym wariancie tego ataku oszuści namawiają do zainstalowania na telefonie szkodliwej aplikacji, która również wykrada dane uwierzytelniające.

Reklama

Sieć pokazała jedną z wiadomości oszustów podszywających się pod ING, w której napisano: "Drogi Kliencie, zauważyliśmy, że nie zainstalowałeś jeszcze naszej aplikacji zabezpieczającej na naszym smartfonie. W związku z tym Twoje konto zostało zablokowane. Aby je odblokować, proszę wykonać wszystkie niezbędne kroki. Po ich zakończeniu wszystkie blokady zostaną ponownie zniesione" - napisali oszuści.

BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami

PAP
Dowiedz się więcej na temat: ING Bank Śląski | oszustwo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »