Powstanie największa sieć
Około 25 mln zł zainwestuje w tym roku spółka Intersport SA, prowadząca ogólnopolską sieć sklepów ze sprzętem sportowym.
Pieniądze zostaną wydane na otwarcie pięciu nowych placówek handlowych oraz budowę obiektu biurowo - magazynowego pod Krakowem.
Jak poinformował w środę dziennikarzy prezes Intersport SA Artur Mikołajko, otwarcie w tym roku pięciu nowych sklepów o średniej powierzchni około tysiąca metrów kwadratowych pozwoli firmie stać się największą siecią sprzedającą sprzęt sportowy w naszym kraju. Obecnie Intersport posiada 19 placówek w największych miastach.
- Na kolejne lata planujemy podobne tempo rozwoju, czyli otwieranie po około pięć nowych placówek rocznie - dodał Mikołajko.
Celem strategicznym krakowskiej firmy przyjętym na lata 2008-2009 jest uzyskanie miana lidera wśród sieci sklepów sportowych z 30 salonami i około 20-proc. udziałem krajowym rynku artykułów sportowych. Wartość tego rynku szacowana jest na około 1,1 mld zł i corocznie rośnie on o 5-10 proc. Główni gracze to, obok Intersportu, dwie francuskie sieci: Decathlon i Go Sport.
Na koniec tego roku spółka planuje uruchomić pod Krakowem własne centrum logistyczne zaopatrujące wszystkie sklepy sieci. Koszt inwestycji wraz z częścią biurową wyniesie około 15 mln zł, z czego 1 mln euro ma stanowić dotacja ze środków unijnych, o którą zabiega spółka.
W zeszłym roku Intersport SA osiągnął 147,7 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 4,6 mln zł zysku netto. Opublikowana na ten rok prognoza zakłada uzyskanie 205,3 mln zł przychodów i 6,7 mln zł zysku netto.