Problemy BLIK na niewielką skalę
Niektórzy klienci w poniedziałek rano mieli problemy z płatnością BLIK, ale skala takich przypadków była niewielka. Zdecydowana większość inicjowanych transakcji BLIK jest normalnie realizowana.
- Odnotowujemy czasowe problemy z funkcjonowaniem BLIK-a, cały czas intensywnie pracujemy nad tym, aby usługa działała bez zakłóceń. Będziemy na bieżąco przekazywać informacje o sytuacji - podał rano BLIK.
Z informacji Interii wynika, że skala takich przypadków była mała i w południe zdecydowana większość jest realizowana.
BLIK to sposób płatności dostępny w aplikacji mobilnej. Umożliwia płatności w sklepach stacjonarnych (w tym płatności zbliżeniowe) i internetowych, wypłatę i wpłatę gotówki w bankomatach/wpłatomatach, natychmiastowe Przelewy na telefon BLIK pomiędzy klientami różnych banków, generowanie czeków BLIK (9-cyfrowy kod), służących do dokonywania płatności i wypłaty gotówki z bankomatów, wysyłanie prośby o przelew, by jeszcze szybciej rozliczać się ze znajomymi, płatności powtarzalne, które służą regulowaniu zobowiązań cyklicznych, takich jak opłaty za usługi w modelu abonamentowym lub faktury za prąd czy telefon.