Prywatna poczta już działa
Rynek prywatnych usług pocztowych można podzielić na dwa segmenty: przesyłek osób indywidualnych oraz masowych wysyłek dużych nadawców.
Głównym graczem oferującym usługi pocztowe wyłącznie dla firm jest spółka Pro Direct, która jako alternatywa dla Poczty Polskiej zapewnia: dystrybucję adresową wysyłek, kolportaż bezadresowy ?door drop?, obsługę prenumeraty, sampling.
Ciekawą propozycją Pro Direct jest, Smart Couriers
? innowacyjny serwis kurierski dedykowany sprzedaży telemarketingowej, a ofertę uzupełniają: dystrybucja dowolnych materiałów reklamowych przez kolporterów w miejscach publicznych,
konfekcjonowanie, usługi logistyczno-transportowe, magazynowe oraz dystrybucja oraz aktualizacja katalogów teleadresowych.
Pro Direct dysponuje siecią 19 oddziałów w Polsce, zatrudnia 2700 listonoszy i kolporterów a obsługuje m. in. dostarczanie prenumeraty Newsweeka, Polityki oraz Wprost.Coraz silniejsza pozycja spółki i jej profesjonalizm narzucają tempo konkurencji, wymuszając konieczność wprowadzania nowoczesnych rozwiązań, niższych cen oraz lepszych warunków pracy dla kurierów i listonoszy.
To właśnie dzięki obecności kliku operatorów prywatnych polski rynek usług pocztowych ma szansę pomyślnego wyjścia z kryzysu. Koniec monopolu jednego dostawcy listów i przesyłek oraz wzrost konkurencyjności na całym rynku przyczynia się do wzrostu jakości świadczonych usług zarówno wobec klientów indywidualnych jak i dużych nadawców.