Prywatyzacja stoczni gdańskiej
Do końca czerwca br. resort skarbu planuje zakończyć prywatyzację Stoczni Gdynia - powiedział w czwartek PAP wiceminister skarbu Zdzisław Gawlik.
Dodał, że programy restrukturyzacyjne Stoczni będą wymagały akceptacji Komisji Europejskiej. 20 marca resort skarbu przyznał spółce Amber prawo wyłączności w procesie prywatyzacji Stoczni Gdynia. Gawlik poinformował, że ma ono obowiązywać do 12 maja br. Amber Sp. z o.o. to spółka zależna kapitałowo od notowanego na giełdzie przedsiębiorstwa Złomrex - jednego z największych w Polsce dostawców złomu stali oraz metali nieżelaznych, a także producenta i dystrybutora wyrobów hutniczych. MSP chce sprzedać wszystkie posiadane akcje Stoczni Gdynia, przy czym nie mniej niż 9 mln 164 tys. 120 akcji. W grudniu ub.r. oferty na ich kupno złożyły trzy firmy: Amber Sp. z o.o., Ray Car Carriers Limited oraz Marine Co Sp. z o.o. W wyniku dalszych negocjacji MSP wyznaczyło do kolejnej tury rozmów dwie pierwsze firmy.
Stocznia Gdynia jest największą i najnowocześniejszą stocznią w Polsce. Zatrudnia ponad 7 tys. pracowników, współpracuje z kilkoma tysiącami poddostawców i podwykonawców w całej Polsce. Specjalizuje się w budowie skomplikowanych technologicznie statków, m.in. samochodowców, kontenerowców i gazowców LPG.