Przejęli 100000 osób
Operator kablowy UPC Polska na koniec trzeciego kwartału 2007 roku zwiększył liczbę klientów internetu o prawie 100.000 do 263.400 abonentów z 169.000 rok wcześniej - poinformowała rzecznik prasowy UPC Polska Dorota Zawadzka.
"W ciągu ostatniego roku pozyskaliśmy 100.000 klientów internetu i ponad dwukrotnie wzrosła liczba klientów usługi telefonicznej" - poinformowała Zawadzka. Na koniec września 2007 roku UPC Polska miała 1.001.000 abonentów telewizji kablowej (bez zmian w ujęciu rocznym), 263.400 abonentów usługi internetowej oraz 96.700 abonentów usługi telefonicznej.
Dla porównania na koniec września 2006 roku liczba klientów internetu wynosiła 169.000, a telefonu 40.700. UPC Polska wprowadził komercyjnie usługę telefoniczną w styczniu 2006 roku.
Według danych na koniec czerwca 2007 roku UPC Polska miała ponad milion abonentów telewizji kablowej (bez zmian w ujęciu rocznym), 247.500 abonentów internetu (rok wcześniej - 148.800) oraz 89.300 klientów telefonii (rok wcześniej 27.400).
Wcześniej prezes UPC Polska Simon Boyd mówił , że spółka chce też w drugim kwartale 2008 roku wprowadzić usługę telewizji cyfrowej oraz chce być liderem usług "triple-play" na obszarach gdzie jest obecna. W zasięgu sieci UPC Polska znajduje się ponad 1,9 miliona gospodarstw domowych w największych aglomeracjach miejskich: Warszawie, Trójmieście, Bydgoszczy, Wrocławiu, Katowicach, Krakowie, Lublinie, Szczecinie, Opolu i Kielcach i wielu mniejszych miastach.
UPC Polska jest wiodącym dostawcą potrójnej usługi: telewizji kablowej, szerokopasmowego dostępu do internetu i usług telefonicznych. Firma jest częścią Liberty Global, Inc., międzynarodowego operatora telewizji kablowej, który oferuje zaawansowane usługi telewizyjne, głosowe i dostępu do internetu 16 milionom klientów w 17 krajach, głównie w Europie, ponadto w Japonii, Chile i Australii.