"Puls Biznesu": Trochę techniki i... konsument się gubi
Choć producenci chwalą się zaawansowaniem technologicznym smartfonów, aż 20 proc., a w Polsce nawet 30 proc. użytkowników tych aparatów używa ich tylko do wysyłania SMS-ów i do rozmów - informuje "Puls Biznesu".
Takie są ustalenia badań przeprowadzonych w 15 krajach na świecie przez firmę konsultingową Deloitte.
Jak wskazuje Grzegorz Sencio z Deloitte, wśród użytkowników tych urządzeń cały czas trzeba kreować popyt na usługi transmisji danych, uświadamiać jakie możliwości mają smartfony. "Można to osiągnąć np. przez wspieranie rozwoju aplikacji mobilnych, odpowiednie konstruowanie planów taryfowych czy rozbudowywanie sieci" - podpowiada.
Konsumencki konserwatyzm może mieć prozaiczne wytłumaczenie - stwierdza "PB". Np. właściciel smartfonu nie łączy się z internetem przez sieci komórkowe lub wi-fi, bo albo nie umie tego robić, albo obawia się kosztów z tym związanych.
Jak bowiem wynika z badania Deloitte, od 26 do 60 proc. klientów telekomów dostało w ostatnim roku rachunek wyższy, niż oczekiwali.