"Puls Biznesu": Trochę techniki i... konsument się gubi

Choć producenci chwalą się zaawansowaniem technologicznym smartfonów, aż 20 proc., a w Polsce nawet 30 proc. użytkowników tych aparatów używa ich tylko do wysyłania SMS-ów i do rozmów - informuje "Puls Biznesu".

Takie są ustalenia badań przeprowadzonych w 15 krajach na świecie przez firmę konsultingową Deloitte.

Jak wskazuje Grzegorz Sencio z Deloitte, wśród użytkowników tych urządzeń cały czas trzeba kreować popyt na usługi transmisji danych, uświadamiać jakie możliwości mają smartfony. "Można to osiągnąć np. przez wspieranie rozwoju aplikacji mobilnych, odpowiednie konstruowanie planów taryfowych czy rozbudowywanie sieci" - podpowiada.

Konsumencki konserwatyzm może mieć prozaiczne wytłumaczenie - stwierdza "PB". Np. właściciel smartfonu nie łączy się z internetem przez sieci komórkowe lub wi-fi, bo albo nie umie tego robić, albo obawia się kosztów z tym związanych.

Reklama

Jak bowiem wynika z badania Deloitte, od 26 do 60 proc. klientów telekomów dostało w ostatnim roku rachunek wyższy, niż oczekiwali.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: puls | Puls Biznesu | smartfony
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »