PwC prognozuje wzrost rynku mediów i rozrywki o 5,5 proc.

PricewaterhouseCoopers przewiduje, że skumulowana roczna stopa wzrostu rynku rozrywki i mediów wyniesie w Polsce do 2014 roku 5,5 proc. Wartość tego rynku za 4 lata sięgnie blisko 11 mld USD - podał PwC w raporcie Global Entertainment & Media Outlook 2010-2014.

PricewaterhouseCoopers przewiduje, że skumulowana roczna stopa wzrostu rynku rozrywki i mediów wyniesie w Polsce do 2014 roku 5,5 proc. Wartość tego rynku za 4 lata sięgnie blisko 11 mld USD - podał PwC w raporcie Global Entertainment & Media Outlook 2010-2014.

"W prognozowanym okresie 2010-2014 reklama telewizyjna będzie nadal rosła i utrzyma dominującą pozycję, stanowiąc wciąż 47 proc. rynku reklamy w Polsce w 2014 roku. Najszybciej w nadchodzących latach będą rozwijały się segmenty związane z technologiami cyfrowymi, czyli dostęp do internetu, reklama w internecie oraz platformy telewizyjne. W przypadku rynku prasowego, recesja gospodarcza i zmniejszenie czytelnictwa przyczyniły się do dwucyfrowych spadków w obszarze drukowanej reklamy prasowej w ostatnich miesiącach. W najbliższych 4 latach w Polsce będziemy odnotowywać dalszy spadek przychodów w tym segmencie" - napisano.

Reklama

Według PwC w Polsce wydatki na reklamę telewizyjną wzrosną do 2014 roku do 1,5 mld USD z 1,176 mld USD w 2009 roku.

Wydatki na reklamę prasową zmniejszą się do 2014 roku do 194 mln USD z 196 mln USD w ubiegłym roku, a procentowy udział w tym okresie spadnie do 6 proc. z 8 proc. CAGR wyniesie - 0,8 proc.

Natomiast wartość rynku reklamy online zwiększy się do 717 mln USD w 2014 roku z 402 mln USD w 2009 roku. CAGR wyniesie 12,3 proc.

PwC szacuje, że w 2014 roku liczba abonentów płatnej telewizji w Polsce wyniesie 13,7 mln. Wynik ten uplasuje nasz kraj na szóstym miejscu w regionie EMEA pod kątem telewizji kablowej i˙satelitarnej i drugim, po Wielkiej Brytanii, biorąc pod uwagę jedynie rynek telewizji satelitarnej.

Z kolei przychody kin zwiększą się z 218 mln USD w 2009 roku do 288 mln USD w 2014 roku, co daje CAGR na poziomie 5,7 proc.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: reklama | dolar | reklamy | PwC | rozrywki | proca
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »