PwC prognozuje wzrost rynku mediów i rozrywki o 5,5 proc.
PricewaterhouseCoopers przewiduje, że skumulowana roczna stopa wzrostu rynku rozrywki i mediów wyniesie w Polsce do 2014 roku 5,5 proc. Wartość tego rynku za 4 lata sięgnie blisko 11 mld USD - podał PwC w raporcie Global Entertainment & Media Outlook 2010-2014.
"W prognozowanym okresie 2010-2014 reklama telewizyjna będzie nadal rosła i utrzyma dominującą pozycję, stanowiąc wciąż 47 proc. rynku reklamy w Polsce w 2014 roku. Najszybciej w nadchodzących latach będą rozwijały się segmenty związane z technologiami cyfrowymi, czyli dostęp do internetu, reklama w internecie oraz platformy telewizyjne. W przypadku rynku prasowego, recesja gospodarcza i zmniejszenie czytelnictwa przyczyniły się do dwucyfrowych spadków w obszarze drukowanej reklamy prasowej w ostatnich miesiącach. W najbliższych 4 latach w Polsce będziemy odnotowywać dalszy spadek przychodów w tym segmencie" - napisano.
Według PwC w Polsce wydatki na reklamę telewizyjną wzrosną do 2014 roku do 1,5 mld USD z 1,176 mld USD w 2009 roku.
Wydatki na reklamę prasową zmniejszą się do 2014 roku do 194 mln USD z 196 mln USD w ubiegłym roku, a procentowy udział w tym okresie spadnie do 6 proc. z 8 proc. CAGR wyniesie - 0,8 proc.
Natomiast wartość rynku reklamy online zwiększy się do 717 mln USD w 2014 roku z 402 mln USD w 2009 roku. CAGR wyniesie 12,3 proc.
PwC szacuje, że w 2014 roku liczba abonentów płatnej telewizji w Polsce wyniesie 13,7 mln. Wynik ten uplasuje nasz kraj na szóstym miejscu w regionie EMEA pod kątem telewizji kablowej i˙satelitarnej i drugim, po Wielkiej Brytanii, biorąc pod uwagę jedynie rynek telewizji satelitarnej.
Z kolei przychody kin zwiększą się z 218 mln USD w 2009 roku do 288 mln USD w 2014 roku, co daje CAGR na poziomie 5,7 proc.