Radio Wawa na sprzedaż?

Pod koniec ubiegłego tygodnia rynek nadawców radiowych obiegła informacja, że na sprzedaż wystawiono akcje spółki Radio Wawa. Dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, że niektórzy gracze otrzymali ofertę zakupu ponadregionalnej stacji.

Pod koniec ubiegłego tygodnia rynek nadawców radiowych obiegła informacja, że na sprzedaż wystawiono akcje spółki Radio Wawa. Dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, że niektórzy gracze otrzymali ofertę zakupu ponadregionalnej stacji.

Według danych z czerwca ubiegłego roku, Radio Wawa należy w 66% do spółki prawa polskiego Kompania Radiowa, w 33% do niemieckiej firmy Eurocast. 2-proc. udział ma prezes Rafał Staszek. Niewykluczone że niemiecki kapitał jest również w samej Kompanii. Tak wynikałoby z zachowanego w internecie wywiadu, udzielonego Radiu Lider przez Rainera Poelmanna, prezesa Eurocastu. W 2000 r. mówił, że Eurocast objął 49% udziałów KR. Pozostała część należała wówczas do Wojciecha Reszczyńskiego i Mieczysława Adamskiego.

Nie udało nam się skontaktować ani z zarządem, ani z polskimi właścicielami radia. Z pytaniem, czy Radio Wawa jest na sprzedaż, dodzwoniliśmy się natomiast do Eurocastu, holdingu kilku niemieckich radiostacji. - Na polskim rynku zachodzą spore zmiany, ale nie mogę teraz skomentować informacji dotyczącej Radia Wawa - powiedziała Beata Appel z Eurocastu. Z naszych informacji wynika, że do polskich nadawców trafiła oferta sprzedaży 100% Radia Wawa. - Nie mogę powiedzieć nic, oprócz tego, że interesuje nas każda ciekawa oferta uzasadniona ekonomicznie - zareagowała na prośbę o potwierdzenie powyższej informacji Katarzyna Brzezińska, rzecznik Eurozetu, właściciela Radia Zet.

Reklama

W podobnym tonie wypowiedziała się Anna Kozłowska, rzecznik Brokera FM, właściciela RMF-u. - Broker rozważa każdą interesującą ofertę - stwierdziła. Radio Wawa nadaje, poza stolicą, w kilkunastu miastach. Według szacunków firmy badającej rynek mediów CR Media Consulting (należy do grupy CR Media, właściciela radiowej sieci Ad.Point), Wawa ma 0,8-1-proc. udział w rynku reklamy radiowej, którego wartość w tym roku to 404-413 mln zł. Maciej Teliszewski, dyrektor sprzedaży i zakupów w CR MC, uważa, że Wawa, grająca w 17 miastach Polski, to łakomy kąsek, a umiejętnie zarządzana, w długim okresie jest w stanie generować odpowiednie pieniądze.

Urszula Zielińska

Parkiet
Dowiedz się więcej na temat: radio
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »