Reklama intekstowa - ciekawa forma reklamy kontekstowej

Jedną z ciekawszych, a jednocześnie stosunkowo młodą w polskim internecie formą reklamy kontekstowej jest reklama intekstowa (intertekstowa). Polega ona na wyróżnieniu w tekście słów poprzez podkreślenie ich przerywaną lub podwójną kreską dla odróżnienia od standardowego linku.

Po najechaniu kursorem myszy na podkreślone słowo, zostaje aktywowany i wyświetlony boks (zawartość tekstowa, tekstowo-graficzna, flash, video). Kliknięcie w boks przenosi użytkownika na reklamowaną stronę.

Warto wspomnieć, że istnieją dwa sposoby kierowania reklam intekstowych.

Część systemów emituje reklamy w artykułach, na podstawie porównania występowania słów w tekście strony z listą słów przypisanych do reklamy. Inne systemy oferują bardziej zaawansowane mechanizmy doboru reklam. Najpierw analizują tematykę reklamy i witryny, łącząc ze sobą te o najwyższym stopniu powiązania tematycznego, a dopiero później podkreślają słowa, do których przypisana jest reklama w artykułach, które najlepiej korespondują z nimi treściowo.

Reklama

To ostatnie podejście przekłada się na zwiększenie skuteczności kampanii. Kolejnym istotnym czynnikiem decydującym o efektywności reklam intekstowych jest wyposażenie systemu w mechanizm analizujący strony internetowe i reklamy w trybie online, jako że treści w internecie zmieniają się bardzo szybko.

Do jakich celów wykorzystać reklamę intekstową?

Reklama intekstowa może stać się skutecznym narzędziem przy realizacji poniższych typów kampanii:

  • kampanie brandingowe - czyli takie, które nastawione są na budowanie świadomości marki. Reklama intekstowa z powodzeniem sprawdzi się jako jeden z elementów strategii kształtowania pożądanego wizerunku. Gwarantuje obecność w artykułach o wysokiej jakości treściowej. Co więcej ze względu na formę tej reklamy, reklamodawca może tworzyć skojarzenia pomiędzy słowem, a produktem. W tym celu najczęściej wykorzystuje się formy reklamowe z elementem graficznym.
  • kampanie wydarzeniowe - czyli takie, które promują dane wydarzenie czy akcję (np. sezonowe wyprzedaże, konkursy, koncerty, akcje specjalne itp.). W tym przypadku kampania reklamy intekstowej, zawierająca dobrze sporządzoną listą słów kluczowych może stać jednym z najważniejszych czynników promujących wydarzenie czy akcję.
  • kampanie informacyjne (w tym zarządzanie informacją w kryzysie) - ze względu na swoją specyfikę (możliwość dotarcia do potencjalnych klientów poprzez obecność w artykułach i newsach), zasięg, jak i model płatności (ppc), reklama intekstowa bardzo dobrze nadaje się jako element kampanii informacyjnej. Warto w tym miejscu wspomnieć o możliwości wykorzystania tej formy reklamowej w sytuacji negatywnego wydarzenia, które może zaszkodzić firmie (tzw. czarny pr). Zazwyczaj wszelkie "wpadki" odbijają się szerokim echem w mediach. Za pomocą dobrze przygotowanej kampanii reklamy intekstowej, firma może w błyskawiczny sposób być obecna w artykułach i poinformować użytkowników o działaniach, jakie podjęła w celu naprawy sytuacji.
  • kampanie efektywnościowe - czyli wszelkie kampanie nastawione na wykonanie przez użytkownika pożądanej akcji - np. subskrypcja newslettera, wypełnienie formularzy, rejestracja w serwisie itp.). Przy realizacji tego typu celów kampania wykorzystująca reklamę intekstową okaże się bardzo skuteczna.
  • pozyskanie wysokiej jakości ruchu na stronie - do realizacji tego celu reklama intekstowa jest wręcz wymarzonym kanałem, zarówno ze względu na model płatności jak i wyświetlanie reklam w artykułach powiązanych tematycznie.
  • wzmocnienie komunikatu przekazywanego za pomocą innych mediów - zostało przyjęte, że za pomocą reklamy w sieciach kontekstowych trafiamy do użytkowników w fazie prezakupowej, czyli na etapie poszukiwań informacji (opinii, recenzji itp.) o produkcie, który chcą zakupić. Dlatego też częstą praktyką jest łączenie reklamy kontekstowej, w tym także reklamy intekstowej z działaniami marketingowymi w wyszukiwarkach. Doświadczenia pokazują, że równolegle prowadzona kampania w sieciach kontekstowych (szczególnie wykorzystująca reklamę z elementem graficznym) z działaniami SEM (ang. Search Engine Marketing) może przełożyć się na znaczny wzrost konwersji.
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: reklama | kampania | reklamy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »