Rekordowe nastroje Kowalskiego

W lutym 2007 r. w porównaniu do stycznia poprawiły się wskaźniki koniunktury konsumenckiej, zarówno wskaźnik bieżący, jak i wyprzedzający - poinformował Główny Urząd Statystyczny (GUS).

W lutym 2007 r. w porównaniu do stycznia poprawiły się wskaźniki koniunktury konsumenckiej, zarówno wskaźnik bieżący, jak i wyprzedzający - poinformował Główny Urząd Statystyczny (GUS).

"Zaobserwowano wprawdzie gorsze niż w styczniu oceny zmian sytuacji finansowej gospodarstwa domowego i ogólnej sytuacji ekonomicznej kraju (w ostatnich 12 miesiącach), a także większe obawy przed wzrostem poziomu bezrobocia, jednak wszystkie pozostałe wskaźniki koniunktury konsumenckiej wykazywały poprawę, szczególnie wyraźną w przypadku oceny przewidywanych (w najbliższych 12 miesiącach) zmian ogólnej sytuacji ekonomicznej kraju" - napisał GUS w komentarzu.

"Ponadto, porównując obecne wyniki do obserwowanych przed rokiem czy dwoma laty stwierdzono, że nastroje społeczne w obszarze konsumpcji indywidualnej nadal utrzymują się na poziomie bardziej korzystnym, z wyłączeniem wskaźnika opinii na temat oczekiwanych (w najbliższych 12 miesiącach) zmian sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz obydwu wskaźników dotyczących ogólnej sytuacji ekonomicznej kraju" - pisze GUS. Wartość bieżącego wskaźnika ufności konsumenckiej jest wyższa od wyniku z poprzedniego miesiąca o 0,6 pp. i wynosi obecnie 10,8.

Reklama

W porównaniu do analogicznego okresu 2006 oraz 2005 roku obserwuje się poprawę - odpowiednio: o 1,5 oraz o 13,6 pp. Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej osiągnął w styczniu wartość 12,7, lepszą o 0,7 pp. od wyniku z poprzedniego miesiąca. W okresie ostatnich dwóch lat obserwowany jest stały wzrost notowań o 4,9 pp. w relacji do stycznia 2006 r. oraz o 15,7 pp. względem stycznia 2005 r.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: GUS | nastroje | wskaźniki | rekordowe | wskaźnik
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »