Roszady we władzach polskiego giganta odzieżowego. Po 19 latach odchodzi wiceprezes
Spółka LPP, właściciel odzieżowych marek Reserved, Sinsay, Mohito, House i Cropp, poinformowała w komunikacie bieżącym, że jej wiceprezes Jacek Kujawa złożył rezygnację z pełnienia obowiązków w zarządzie oraz podmiotach grupy kapitałowej spółki. Kujawa był związany z LPP od 19 lat. Na stanowisku zastąpi go Mikołaj Wezdecki, dotychczasowy dyrektor ds. digitalizacji.
Kujawa zaczynał w LPP jako dyrektor ds. IT, a funkcję wiceprezesa zarządu pełnił przez ostatnich 14 lat, odpowiadając za logistykę, obszar IT, inwestycje w grupie i kwestie administracyjne - czytamy w komunikacie prasowym na stronie internetowej LPP.
“Podjąłem osobistą decyzję o ustąpieniu, mając poczucie dobrze wykonanej pracy i ogromnej satysfakcji zawodowej" - mówi cytowany w komunikacie Kujawa. “Wprowadzenie spółki na drogę e-commerce, a potem przeobrażenie jej w nowoczesną organizację omnichannelową to wyzwania, z których jestem szczególnie dumny. Do tego stworzenie od podstaw prężnej logistyki LPP, która dała początek jednemu z największych operatorów logistycznych w kraju - spółce LPP Logistics, sprawiły, że przyszedł czas na zmiany i zasłużony odpoczynek" - dodał ustępujący ze stanowiska wiceprezes.
Mikołaj Wezdecki, który przejmie schedę po Kujawie, od 2006 r. zajmował się rozwojem sklepu internetowego grupy RTV EURO AGD. “W 2019 r., jako członek zarządu i dyrektor odpowiedzialny za obszar e-commerce w Eobuwie.pl, uruchomił sklep internetowy Modivo.pl, będący obecnie jednym z czołowych graczy w zakresie sprzedaży online w Europie Środkowo-Wschodniej" - pisze o nowym wiceprezesie LPP. Modivo.pl i Eobuwie.pl to platformy e-commerce, które należą do Grupy Modivo, będącej z kolei częścią Grupy CCC. Do LPP przeszedł po prawie trzech latach pracy w Modivo, na początku czerwca 2022 r.
“To godny następca Jacka Kujawy, który wprowadził LPP na nowy poziom" - chwali Wezdeckiego w komunikacie prasowym prezes zarządu LPP, Marek Piechocki.
Oferta marek zarządzanych przez LPP dostępna jest w sklepach stacjonarnych i online na prawie 40 rynkach na świecie. Grupa posiada sieć ponad 2000 salonów o łącznej powierzchni sprzedaży 1,8 mln m2. Spółka jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych i wchodzi w skład indeksu WIG20.
W drugim kwartale roku obrotowego 2023/2024, obejmującego okres maj-lipiec, LPP zwiększyło przychody o 5,4 proc. rok do roku do 4,5 mld zł.
Po agresji Rosji na Ukrainę, LPP niemal natychmiast podjęło działania zmierzające do wycofania się z rosyjskiego rynku. Wiosną ubiegłego roku spółka zakończyła proces zamykania swoich sklepów działających w tym kraju.