Rover ratunkiem dla żerańskich zakładów Daewoo-FSO

Brytyjski koncern zostanie inwestorem w nowej spółce o roboczej nazwie New Small Company. Będzie ona wydzielona z podupadającej fabryki i zajmie się produkowaniem zupełnie nowych samochodów, ale nie odziedziczy jej gigantycznego, bo sięgającego 1,5 miliarda dolarów zadłużenia.

Brytyjski koncern zostanie inwestorem w nowej spółce o roboczej nazwie New Small Company. Będzie ona wydzielona z podupadającej fabryki i zajmie się produkowaniem zupełnie nowych samochodów, ale nie odziedziczy jej gigantycznego, bo sięgającego 1,5 miliarda dolarów zadłużenia.

Dokładna suma brytyjskich inwestycji nie jest jeszcze

znana. Na szczegóły planów koncernu MG Rover wobec warszawskiej fabryki

musimy jeszcze poczekać co najmniej do końca miesiąca. Jest to pierwszy

możliwy termin powołania nowej spółki.

Najważniejsze jest jednak to, że pojawiła się szansa na uratowanie Żerania

przed niechybnym bankructwem a także na dalsze zatrudnienie dla dwóch tysięcy

jego pracowników. Ta szansa to – jak twierdzi wiceminister gospodarki

Maciej Leśny – rzetelny i godny zaufania udziałowiec.

Brytyjczycy twierdzą, że ich udziały będą znaczne. W zamian za udziały

Reklama

w nowej spółce, dadzą maszyny, technologię produkcji i przede wszystkim

rozpoczną produkcję zupełnie nowych samochodów. Jeśli ich sprzedaż przyniesie

zyski, fabryka zacznie zarabiać i wtedy według rządowego planu będzie można

rozpocząć spłacanie pozostałych długów.

Rover chce uruchomić u nas produkcję znanych już modeli. Od kompaktowego

Rovera 25, przez większy oznaczony numerem 45 do limuzyny Rover 75. Być

może z żerańskich taśm będzie zjeżdżać także sportowe, dwuosobowe MG.

Jednak nawet podstawowe modele Rovera do najtańszych nie należą. Jak zapewnia

Stewart McKee, przedstawiciel koncernu, polskie ceny dzięki niższym kosztom

produkcji mają być przystępne.

Produkcja Roverów ma się rozpocząć najpóźniej za rok. Równocześnie na Żeraniu

powstawać będą samochody Daewoo Lanos i Matiz. Ich produkcja zakończy się

za dwa lata.

RMF FM
Dowiedz się więcej na temat: FSO | Rover | Daewoo | fabryka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »