Reklama

Rozwój Internetu w Polsce - konferencja

O tym jak wspomóc rozwój Internetu w Polsce będą dyskutować uczestnicy konferencji "Tworzenie mechanizmów i struktur rozwoju elektronicznej gospodarki w Polsce" - konferencję organizuje i promuje Ministerstwo Gospodarki.

Jednodniowe spotkanie jest związane z rządowymi pracami nad wprowadzeniem programu rozwoju polskiej gospodarki elektronicznej finansowanego przez budżet państwa.

Organizatorzy zapraszają do uczestnictwa dyskusji, która uzupełni problemy zasygnalizowane w referatach i umożliwi przygotowanie ostatecznej wersji rządowego programu wspierającego rozwój sieci Internetu w Polsce .

Ze względu na ograniczony czas konferencji organizatorzy proszą o składanie głosów do dyskusji z podaniem tematu wystąpienia i osoby zabierającej głos w dyskusji, do 6 czerwca 2001r. Główne tezy, które nie będą mogły zostać przedstawione w czasie przewidzianym na dyskusję znajdą się wraz z referatami i wystąpieniami uczestników dyskusji zamieszczone w materiałach wydanych po zakończeniu konferencji. Uczestnicy konferencji mogą składać materiały wraz ze zgłoszeniem do dyskusji, lub bezpośrednio w dniu konferencji w jej recepcji.

Reklama

Konferencja odbędzie się 12 czerwca 2001r., w godz. 9:30-16:30w Sali "Pod Kopułą" Ministerstwa Gospodarki, na Placu Trzech Krzyży 3/5 w Warszawie.



Patronami konferencji są:



Patron medialny:

BusinessWeek Polska - www.bwp.pl



Sponsor:

Computerland SA. - www.computerland.pl



Sponsor:

Retail Consulting & Systems Sp. z o.o. - www.r-c-s.pl



Przytaczamy skrót kolejnego referatu, jaki zostanie wygłoszony na konferencji, autorstwa dr inż. Ireneusza Fechnera i dr inż. Bogusława Śliwczyńskiego z Instytutu Logistyki i Magazynowania.



"Wspomaganie rozwoju współpracy gospodarczej (c-commerce) i wymiany handlowej (e-commerce) - platformy, mechanizmy i zastosowania wynikające z projektowanego programu wieloletniego."



Platformy elektroniczne integrują środowiska biznesowe w Polsce i na świecie, ogniskują kontakty gospodarcze pomiędzy przedsiębiorstwami. Definiowane są często jako rozproszone systemy informatyczne umożliwiające komunikację przedsiębiorstwa z jego bliższym i dalszym otoczeniem w wielu obszarach problemowych kontaktów gospodarczych. Efektem integracji wielu dedykowanych obszarowo platform elektronicznych jest funkcjonalnie użyteczna elektroniczna gospodarka.

Elektroniczne platformy gospodarcze mają zadanie integrować w czasie rzeczywistym kompleksowe zarządzanie przedsiębiorstwem i wszystkie działania operacyjne rozproszonych uczestników rynku towarowego w ramach wspólnego wirtualnego systemu informatycznego. Poszczególni uczestnicy platform elektronicznych mają dostęp do przewidzianych dla nich aplikacji internetowych obsługiwanych przez serwery WWW.

Wykorzystanie Internetu jako środowiska komunikacyjnego dla gospodarki spowodowało pojawienie się wielu aplikacji wspomagających wymianę informacji pomiędzy przedsiębiorstwami oraz ułatwiających realizację transakcji. Jednocześnie duża ilość i różnorodność rozwiązań pod względem technicznym, jakościowym i organizacyjnym funkcjonujących na rynku, może spowodować powstanie barier komunikacyjnych. Brak standardów może doprowadzić do wzrostu kosztów komunikacji pomiędzy przedsiębiorstwami i wielu z nich uniemożliwić równoprawne korzystanie z dobrodziejstw elektronicznej gospodarki. Program Trade Point jest przykładem globalnego podejścia do ustanowienia standardów komunikacyjnych w zakresie wymiany informacji handlowych. Trade Point Poznań jest polskim ogniwem w globalnej sieci Global Trade Point Network (GTPNet). Jego ustanowienie włącza Polskę do światowej rodziny Trade Points udostępniając polskim firmom platformę elektronicznej komunikacji ze światem z zachowaniem zasady powszechnego dostępu i wolnej konkurencji.

Elektroniczne platformy gospodarcze wymagają narzędzi elektronicznej wymiany danych handlowych pomiędzy dowolnymi przedsiębiorstwami wybranych sektorów gospodarczych oraz interaktywnych systemów elektronicznej współpracy. Narzędzia stosowane są np. do zamieszczenia danych o produktach i możliwościach produkcyjnych, wymiany danych teleadresowych oraz dokumentów handlowych (np. zamówienie, potwierdzenie zamówienia, awizo wysyłki, faktura, etc.), itd. Zintegrowane łańcuchy dostaw wymagają interaktywnych systemów elektronicznej współpracy i kooperacji - obsługi operacyjnej i finansowej przepływu towarowego, wirtualnie obsługiwanych magazynów, elektronicznych systemów śledzenia transportu i obsługi ładunku, zdalnego kompletowania wysyłek i planowania dystrybucji, etc.

Systemowe i zintegrowane rozwiązania przepływu strumieni gospodarczych: materiałowego, informacyjnego i finansowego, składających się na podstawową wykładnię logistyki, stanowią podstawową płaszczyznę realizacji elektronicznej gospodarki.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »