Rusałki, dusiołki, błądzonie czyli jak wykorzystać legendy w biznesie

Lokalne legendy zachwycają turystów, pozwalają lepiej poczuć klimat danego regionu, zrozumieć jego specyfikę i historię.

To również pomysł na niecodzienny biznes w branży turystycznej. Bowiem, sięganie do tradycji, kultury i obyczajów danego zakątka Polski - to temat na nietuzinkową opowieść i zainteresowanie turystów na wiele długich wieczorów. Wiele historii aż się prosi, by na ich podstawie stworzyć unikatową atrakcję turystyczną.

Lokalny wabik

Mało kto dzisiaj wykorzystuje legendy do budowania atrakcyjności turystycznej regionu. Przedsiębiorcy zaś zapominają o tym, że lokalna tradycja może być niezwykle skutecznym wabikiem dla turystów. I nie chodzi tu tylko o regionalną kuchnię, przepisy której przekazywane były z pokolenia na pokolenie. To również potencjał regionalnych legend, które wyróżniają szczególnie dany teren: niewielką gminę, powiat, a nawet całe województwo. Na ten krok zdecydowało się województwo świętokrzyskie, które zapowiedziało stworzenie parku legend świętokrzyskich - jedyne takie miejsce w Polsce, a być może i w Europie (w Nowej Słupni).

Reklama

Opowiadać o czadach, biesach...

W jaki sposób można wykorzystać legendy we własnym biznesie? Warto zainwestować w nowoczesne sposoby na opowiedzenie historii. Zarówno, jeśli w oparciu o wybrane wątki chcemy odpowiednio ucharakteryzować apartament lub pokoje hotelowe, planujemy zorganizować cykliczne imprezy wyjazdowe, ściśle powiązane np. z kalendarzem wydarzeń opisanych w różnych legendach, czy po prostu zaproponować turystom wycieczki piesze lub rowerowe do lokalnych atrakcji krajobrazowych i przy okazji opowiadać o czadach, biesach...

Pożyczka na rozwój turystyki

Na to wszystko potrzeba nie tylko pomysłu, ale również pieniędzy. Przedsiębiorcy o pierwsze muszą zatroszczyć się sami. Jeśli natomiast zdecydują się rozwijać własny biznes w turystyce w Polsce Wschodniej i poszukują finansowania - z pomocą może przyjść pożyczka na rozwój turystyki. Z projektu Przedsiębiorcza Polska Wschodnia - Turystyka, mikro-, małe i średnie firmy mogą starać się nawet o 500 tys. zł pożyczki na realizację celów biznesowych w branży turystycznej, w tym również w obszarze kultury i rozrywki. Projekt finansowany jest ze środków Ministra Inwestycji i Rozwoju. Czy warto skorzystać? Przemawiać może za tym kilka czynników. Po pierwsze, już na etapie składania wniosku przedsiębiorca może liczyć na wsparcie doradcze ze strony regionalnych instytucji finansujących, wybranych przez Bank Gospodarstwa Krajowego. Pomogą napisać biznesplan i wypełnić wniosek. Po drugie, oprocentowanie pożyczki w skali roku to 0,925 proc. lub 1,85 proc. Po trzecie, pieniędzy nie trzeba zwracać od razu, a zamiast tego - odroczyć spłatę do maksymalnie 6 miesięcy (karencja), a raty m.in. uzależnić od sezonowości prowadzonego biznesu. Po czwarte, w przypadku projektów budowlanych okres spłaty może zostać wydłużony do nawet 7 lat.

td

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »