W Niemczech trwają testy superszybkiego pociągu. Padł rekord prędkości

Velaro Novo to superszybki pociąg zaprojektowany w Niemczech przez Siemens Mobility. Został skonstruowany, aby osiągać 360 km/godz. prędkości. Jednak podczas testów, skład rozpędził się do 405 km/godz. Dzięki temu ustanowił nowy rekord dla linii dużych prędkości VDE 8 - trasie umożliwiającej szybkie połączenie między północą a południem Niemiec.

"Velaro Novo jest pociągiem dla każdego, kto chce uzyskać przewagę konkurencyjną w globalnym transporcie szybkobieżnym, oraz w przewozach międzymiastowych" - informuje na stronie internetowej autor projektu, Siemens Mobility. Podkreśla, że pociąg łączy sprawdzoną technologię z innowacjami i jest "nadzwyczajnie efektywny ekonomicznie".

Velaro Novo. Nowoczesny i ekonomiczny

Został uznany za najnowocześniejszy pociąg dużych prędkości. Charakteryzuje się modułową konstrukcją, energooszczędnością i niższą wagą. Zaprojektowano go tak, aby ograniczyć koszty eksploatacji i konserwacji. Dzięki lekkiej i aerodynamicznej budowie Velaro Novo zużywa o 30 proc. mniej energii w porównaniu z poprzednimi modelami. 

Reklama

Oferuje też większy komfort jazdy pasażerom. Lekkie nadwozie pociągu oparto na koncepcji pustej tuby. Oznacza to, że nie posiada ono stałych instalacji wewnętrznych, a jego wnętrze może być wyposażane zgodnie z życzeniem klienta i zmieniane, gdy tylko zmienią się jego wymagania. Wagony nie posiadają szafek elektrycznych ani schowków pod fotelami.

Velaro Novo został zaprojektowany do komercyjnych prędkości osiągających maksymalnie 360 km/godz. Jednak podczas testów pojechał szybciej. Na trasie Erfurt - Halle - Lipsk osiągnął 405 km/godz. Liczący prawie tysiąc kilometrów odcinek nowy pociąg pokonał w dwie godziny. 

Testy Velaro Novo. Dwa lata i 100 tys. km

Testy potrwają dwa lata, podczas których pociąg będzie musiał pokonać 100 tys. km - informuje jego konstruktor. Są one prowadzone wspólnie przez Siemens Mobility, DB InfraGo - spółkę zależną niemieckich kolei Deutsche Bahn (DB) i DB-Systemtechnik - wiodącego, europejskiego dostawcę usług inżynieryjnych i badawczych w branży kolejowej. 

Podczas próbnych jazd dokonano już testów innowacyjnych komponentów, a także systemów w rzeczywistych warunkach dużych prędkości. Przebadano je pod kątem aerodynamiki, akustyki i zachowania podczas jazdy. "Testy opierają się na wstępnym projekcie, w którym osiągnięto już prędkości do 360 km/h" - informuje Siemens Mobility. 

Zebrane dane pomagają zidentyfikować potencjał wzrostu prędkości. "Udane jazdy testowe wagonu Velaro Novo przy prędkości 405,0 km/godz. w imponujący sposób demonstrują osiągi naszej najnowszej generacji pociągów dużych prędkości" - powiedział cytowany przez portal gospodarczy wnp.pl Thomas Graetz, szef działu kolei dużych prędkości i międzymiastowych w Siemens Mobility. Zapewnił, że Velaro Novo zrewolucjonizuje technologię transportu kolejowego, wyznaczając nowe standardy w zakresie przepustowości, oszczędności i wydajności.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Niemcy | pociąg | prędkość | testy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »