Rynek apteczny wzrósł o ok. 9,5 proc.

Wartość sprzedaży hurtowni farmaceutycznych do aptek wzrosła we wrześniu 2010 roku w ujęciu rocznym o ok. 9,5 proc. do 2,13 mld zł, a w ujęciu miesięcznym wzrosła o 25 proc. - poinformował w piątek w komunikacie prasowym IMS Health.

 Wartość sprzedaży hurtowni farmaceutycznych do aptek wzrosła we wrześniu 2010 roku w ujęciu rocznym o ok. 9,5 proc. do 2,13 mld zł, a w ujęciu miesięcznym wzrosła o 25 proc. - poinformował w piątek w komunikacie prasowym IMS Health.

"Ponad dziewięcioprocentowy wzrost wartości rynku aptecznego we wrześniu to dobra wiadomość dla hurtowni, dla których wyniki osiągane w drugim półroczu mają często decydujący wpływ na rezultat całego roku. Jeśli w ostatnich trzech miesiącach wzrost wartości rynku w ujęciu rok do roku utrzyma się na poziomie dziewięciu procent, to cały rok powinien zamknąć się sześcioprocentowym wzrostem" - powiedział cytowany w komunikacie Marcin Gawroński, ekspert IMS Health.

"Warto zauważyć, że tegoroczny wrzesień przyniósł ponadto rekordową miesięczną sprzedaż z hurtowni do aptek: 2,1 mld złotych - tak wysokiej sprzedaży do tej pory nie notowaliśmy" - dodał Gawroński.

Reklama

Łącznie po dziewięciu miesiącach 2010 roku hurtownie sprzedały aptekom leki i produkty farmaceutyczne za 16,7 miliardów złotych, o 5,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

IMS Health jest największą na świecie firmą, specjalizującą się w dostarczaniu informacji i rozwiązań zarządczych dla przemysłu farmaceutycznego a także, firm i organizacji działających w szeroko rozumianym sektorze ochrony zdrowia.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: proca | aptek | W.E.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »