Rynek mediów ostro do góry

Według najnowszych badań, wskaźnik koniunktury na rynku mediów i reklamy BriefIndex wzrósł o kolejne 7,5 punktów i wynosi obecnie 73,75. Przypomnijmy, że wskaźnik ten rośnie systematycznie od sierpnia 2003 r., kiedy kształtował się na poziomie 54. W lutym 2004 r. podniósł się o 12 punktów do poziomu 66,25 pkt.

Według najnowszych badań, jedynie 3 proc. respondentów ocenia sytuację na rynku mediów i reklamy jako złą. Rośnie natomiast procent osób, które oceniają sytuację jako dobrą. W porównaniu z lutowymi badaniami wzrósł o 19 proc. i wynosi obecnie 58 procent!

Równie optymistycznie przedstawiają się prognozy dotyczące najbliższych trzech miesięcy. 3 proc. badanych uważa, że sytuacja na rynku mediów i reklamy zdecydowanie się poprawi - to o 2 procent więcej niż podczas badań z lutego. Z kolei 42 proc. badanych uważa, że sytuacja na rynku mediów i reklamy raczej się poprawi. Badanie obrazuje również opinię respondentów na temat strategii firm, inwestycji oraz konkurencyjności na rynku mediów i reklamy.

Reklama

Promocja Polski
Czerwcowej fali badań BriefIndexu, podobnie jak przy okazji poprzednich badań koniunktury na rynku mediów i reklamy, towarzyszyły pytania omnibusowe, które dotyczyły tym razem działań związanych z promocją Polski. Respondenci oceniali m.in. pracę Rady Promocji Polski, zaangażowanie Waly Olins'a w stworzenie strategii promocji dla Polski i udział branży reklamowej w tworzeniu tej strategii. Ocenie poddano również spójność wizerunku Polski na świecie oraz jego wpływ na zdobywanie przez polskie firmy zagranicznych rynków.

BriefIndex
BriefIndex to wskaźnik odzwierciedlający trendy dotyczące koniunktury na rynku reklamy i mediów. Obliczany jest na podstawie deklaracji respondentów (dyrektorów marketingu firm reprezentujących różne branże oraz prezesów agencji reklamowych i domów mediowych) na temat obecnej sytuacji branży oraz oczekiwanych zmian w ciągu najbliższych trzech miesięcy. Pomysłodawcą i inicjatorem BriefIndexu jest Magazyn Marketingu i Sprzedaży Brief. Badania na zlecenie magazynu prowadzi instytut badawczy SMG/KRC.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: procent | wskaźnik | reklamy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »