Rynek reklamy wzrośnie o 10,8 proc.

Firma CR Media Consulting podwyższyła prognozę wzrostu rynku reklamy w 2005 roku do 10,8 proc. z 10,1 proc. zapowiadanych po pierwszym półroczu - wynika z najnowszej edycji Ad.media Raportu opracowanego przez CR Media Consulting.

Firma CR Media Consulting podwyższyła prognozę wzrostu rynku reklamy w 2005 roku do 10,8 proc. z 10,1 proc. zapowiadanych po pierwszym półroczu - wynika z najnowszej edycji Ad.media Raportu opracowanego przez CR Media Consulting.

"Po nadspodziewanie dobrym I kwartale oraz - biorąc poprawkę na wydarzenia nadzwyczajne - bardzo dobrym II kwartale, kwartał III potwierdził duży potencjał wzrostu rynku i pozwala na zwiększenie prognozy całorocznego wzrostu wartości rynku reklamy do 10,8 proc." - podała firma we wtorkowej informacji prasowej. Autorzy raportu przewidują, że wzrost wartości tego rynku powinien utrzymać się również w 2006 r.; prognozują, że w 2006 r. rynek reklamy wzrośnie o 10 proc., a w 2007 roku wzrost wyniesie 8 proc.

Po pierwszym półroczu firma CR Media Consulting podwyższyła prognozę wzrostu rynku w 2006 rok do 10,5 proc. z 7,1 proc. Według szacunków CR Media Consulting przychody reklamowe w ujęciu netto w III kwartale 2005 roku wzrosły o 13,8 proc. wobec analogicznego okresu 2004 roku. "III kwartał b.r. - z powodu wydatków komitetów wyborczych oraz wejścia na rynek marki Orange - zakończył się dynamiką wartości rynku reklamy powyżej oczekiwań analityków" - wyjaśnili autorzy raportu.

Reklama

Według analityków CR Media Consulting, zwiększone wydatki na reklamę pozwolą w perspektywie całego roku wyrównać efekt tygodniowego braku reklam w większości mediów elektronicznych na początku drugiego kwartału; w związku z żałobą po śmierci papieża Jana Pawła II, wstrzymano wówczas emisje reklam. Z raportu wynika, że największe korzyści z kampanii wyborczych odniosły telewizja i reklama zewnętrzna, które charakteryzowały się najwyższą dynamiką wzrostu przychodów reklamowych w III kwartale. Autorzy raportu prognozują, iż telewizja zanotuje wzrost wpływów z reklam w 2005 roku o 10,8 proc., w 2006 roku o 10,5 proc., a w 2007 roku o 7,5 proc.

Natomiast rynek prasowy zanotuje wzrost wpływów z reklam o 10,5 proc. w 2005 roku, w 2006 roku o 9 proc., a w 2007 roku o 8,5 proc. Natomiast wpływy radia z reklam będą rosły o 12,7 proc. w 2005 roku, 11,1 proc. w 2006 roku i 9 proc. w 2007 roku.

Według CR Media Consulting, główną przyczyną poprawy koniunktury na rynku reklamy jest wzrost gospodarczy. "Wśród innych przyczyn ogólnej poprawy sytuacji reklamy należy wymienić wejście Polski do UE, które pozwoliło na znacznie swobodniejszy przepływ towarów i usług pomiędzy Polską a innymi krajami Unii" - podano w informacji prasowej. "W połączeniu z wyjątkowo niskimi cenami reklamy, jak na warunki europejskie, Polska stała się szczególnie atrakcyjnym polem przeprowadzania akcji marketingowych przez koncerny międzynarodowe" - wyjaśnili analitycy.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: firma | reklamy | proca | rynek reklamy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »