Selgros Cash&Carry ogranicza sprzedaż żywego karpia
Selgros Cash&Carry rezygnuje ze sprzedaży żywego karpia w 1/3 hal w Polsce. Selgros Cash&Carry to ogólnopolska sieć hal handlu hurtowego. Oferuje on pełne zaopatrzenie dla osób prowadzących działalność gospodarczą. Działa w 18 polskich oddziałach, zatrudniając przeszło 4000 pracowników.
Wycofanie żywego karpia z co trzeciej hali i znaczące zwiększenie sprzedaży świeżych elementów zamiast żywego karpia - to plany Selgros Cash&Carry na grudzień 2018. Decyzja ta podyktowana jest polityką zrównoważonego rozwoju firmy wspieraną przez współpracę z Fundacją Alberta Schweitzera działającą na rzecz humanitarnego traktowania zwierząt.
Większość klientów nie może wyobrazić sobie świąt bez potraw przygotowanych z ryb. Selgros Cash&Carry stale bada trendy konsumenckie i przygląda się zmieniającym się zwyczajom zakupowym klientów, którzy powoli odchodzą od tradycji zakupu żywego karpia na święta i decydują się na zakup świeżych gotowych elementów.
Chociaż sprzedaż żywych ryb z zachowaniem ich dobrostanu to standardowy sposób postępowania w halach Selgros Cash&Carry, firma w okresie poprzedzającym Święta Bożego Narodzenia położy największy nacisk na doskonałej jakości elementy z karpia, które będą dostępne w znacznie rozszerzonym asortymencie we wszystkich halach.
Aby zagwarantować maksymalną świeżość elementy z karpia będą dostarczane 6 razy w tygodniu, wyłącznie od polskich producentów - mówi Cezary Furmanowicz dyrektor marketingu Selgros Cash&Carry.
Selgros Cash&Carry z roku na rok powiększa asortyment gotowych elementów z karpia. W tym roku ich ilość będzie trzykrotnie większa niż w roku ubiegłym, o tyle samo zmniejszy się sprzedaż żywego karpia.
Jesteśmy zadowoleni z rozmów, jakie prowadzimy z Transgourmet i gratulujemy im decyzji rezygnacji ze sprzedaży żywych karpi w sześciu halach Selgros Cash&Carry. To realna zmiana dla karpi i ważny pierwszy krok w kierunku większego dobrostanu tych zwierząt. Jesteśmy przekonani, że zwyczaj sprzedawania żywych karpi w sklepach przejdzie w niedługim czasie do historii, a decyzja Transgourmet wyznaczy rynkowi ten kierunek zmian - komentuje Karolina Skowron, Dyrektorka Corporate Relations w Fundacji Alberta Schweitzera.
***
Transgourmet Food Serwis to marka zaopatrująca z pomocą własnej floty ciężarówek klientów gastronomicznych z centralnej Polski z nowoczesnego magazynu zlokalizowanego w Ożarowie Mazowieckim pod Warszawą.
Selgros Cash&Carry to ogólnopolska sieć samoobsługowych hal handlowych, oferująca najwyższą jakość i świeżość produktów oraz pełne zaopatrzenie pod jednym dachem dla osób prowadzących działalność gospodarczą, klientów z branży HoReCa oraz indywidualnych. Wszechstronna oferta hal Selgros Cash&Carry to jeden z najszerszych asortymentów na rynku. Selgros posiada 18 hal handlowych w całej Polsce, zlokalizowanych w: Białymstoku, Bytomiu, Gdańsku, Gliwicach, Lublinie, Łodzi (2 hale), Katowicach, Krakowie, Poznaniu (gdzie mieści się także Centralne Biuro Firmy), Radomiu, Szczecinie, Warszawie (4 hale) i we Wrocławiu (także 2 hale).