Shell chce przejąć konkurencyjną sieć

W ciągu trzech lat Shell zamierza podwoić liczbę stacji paliw w Polsce. Zdaniem przedstawicieli firmy, budowa nowych stacji nie wystarczy, aby osiągnąć ten cel. Dlatego spółka intensywnie poszukuje możliwości przejęcia konkurencyjnych placówek.

W ciągu trzech lat Shell zamierza podwoić liczbę stacji paliw w Polsce. Zdaniem przedstawicieli firmy, budowa nowych stacji nie wystarczy, aby osiągnąć ten cel. Dlatego spółka intensywnie poszukuje możliwości przejęcia konkurencyjnych placówek.

Firma Shell Polska, posiadająca 116 stacji paliw, chce w tym roku oddać do użytku 17 nowych obiektów. Koszt wybudowania placówek wyniesie około 8,5 mln USD (34 mln zł).

- W ubiegłym roku uruchomiliśmy 12 nowych stacji - mówi William Kozik, dyrektor ds. sprzedaży Shell Polska



Na skróty



W ciągu najbliższych trzech lat Shell Polska chce podwoić liczbę swoich stacji w Polsce. Jednak według dyrektora Kozika warunki inwestowania w Polsce nie są łatwe, głównie dlatego, że coraz trudniej jest o dobrą lokalizację.

Reklama

- Naszych planów nie uda się zatem zrealizować wyłącznie poprzez budowę nowych obiektów. Stąd poszukujemy możliwości przejęcia konkurencyjnej sieci stacji paliw. Chcielibyśmy, aby nastąpiło to jeszcze w tym roku - twierdzi William Kozik. Jego zdaniem, firma nie wyklucza zarówno zakupu pojedynczych stacji jak i obiektów działających obecnie w barwach konkurencyjnych firm.



Jednak detal



Według Witolda Ozimskiego, z biura maklerskiego Refleks, koncerny takie jak Shell, dysponujące własnymi produktami i dostępem do rynku będą starały się jak najszybciej zwiększyć udział w sprzedaży.

- Dzisiaj zaś najlepiej zarabia się na detalu - mówi Witold Ozimski

Jego zdaniem, jednym z wariantów powiększenia sieci sprzedaży detalicznej jest wymiana stacji z innym dużym koncernem paliwowym w Polsce. Precedens już jest. 1 marca 2000 r. w skład sieci stacji paliw firmy Shell Polska weszło 16 stacji i dwa sklepy należące wcześniej do Texaco. W zamian Texaco otrzymało część stacji Shella w Wielkiej Brytanii.

- Są również polskie stacje, których wysoki standard odpowiadałby wymaganiom Shella. Na przykład sieć stacji DEX należąca do firmy Dexpol - twierdzi Witold Ozimski



Razem z Polską



Shell pojawił się w Polsce po raz pierwszy w 1920 roku. Firma założyła wówczas sieć stacji benzynowych. Po II wojnie światowej Shell powrócił w 1950 r., oferując oleje smarowe i chemikalia. Dopiero w 1992 r. powstała spółka Shell Polska, a dwa lata później uruchomiono pierwszą stację paliw.

Shell Polska należy do istniejącego od 1907 r. koncernu koncernu Royal Dutch Shell, który posiada lub zarządza około 2 tys. firm w ponad 120 krajach. Pracuje w nich ponad 120 tys. osób. Obecnie Royal Dutch Shell jest własnością 595 tys. udziałowców indywidualnych i instytucjonalnych, przede wszystkim z Wielkiej Brytanii, Holandii, USA i Szwajcarii. Koncern zajmuje się m.in. poszukiwaniami oraz wydobyciem ropy naftowej i gazu ziemnego, wytwarzaniem i dystrybucją produktów naftowych.

Puls Biznesu
Dowiedz się więcej na temat: firma | chciał | firmy | przejęcia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »