Reklama

SKY News przyznaje się do hackingu

Brytyjska telewizja satelitarna SKY News przyznała, że dwukrotnie zezwoliła swoim reporterom na dokonanie hakerskich włamań do e-maili. Dyrektor Sky News broni jednak tych decyzjii, jako uzasadnionych interesem publicznym.

Rewelacje w sprawie hakerskich praktyk w telewizji SKY News przyniósł dziś po południu londyński "Guardian". Na swojej stronie internetowej gazeta wymieniła dwa przypadki. Jeden z nich to sprawa Johna Darwina, który sfingował swoją własną śmierć na morzu i z żoną korzystał potem z wypłaty ubezpieczenia. Dyrektor Sky News, John Ryley wydał oświadczenie, w którym stwierdził, że dziennikarz prowadzący telewizyjne dochodzenie uzyskał pozwolenie swoich zwierzchników na hacking. Poseł do Izby Gmin, Tom Watson - bardzo krytyczny wobec gazet koncernu Ruperta Murdocha oskarżanych o hakerskie praktyki - teraz powiedział BBC, że są przypadki, kiedy złamanie prawa przez dziennikarza leży w interesie publicznym.

Reklama

Podobnie były redaktor naczelny "Guardiana" Peter Preston. Powiedział on, że ta sprawa nie ma nic wspólnego z ekscesami zamkniętej po skandalu podsłuchowym gazety "News of the World", choć telewizja SKY News należy niemal w połowie również do koncernu Ruperta Murdocha.

Biznes INTERIA.PL jest już na Facebooku. Dołącz do nas i bądź na bieżąco z informacjami gospodarczymi

Dowiedz się więcej na temat: sky news | sky | telewizja | news | hacking | telewizja satelitarna

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »